قدرتنمایی رقیب چینی ایرباس و بویینگ در آسمان، عکس

به گزارش همیار مشاوره، یورونیوز نوشت: پکن امیدوار است هواپیمای مسافربری سی-919 که ساخت شرکت دولتی هوانوردی تجاری چین است بتواند با هواپیماهایی نظیر ایرباس آ-320 و بوئینگ 737 مکس رقابت کند.

قدرتنمایی رقیب چینی ایرباس و بویینگ در آسمان، عکس

هواپیمای جت مسافربری ساخت چین روز چهارشنبه 13 دسامبر برای نخستین بار در آسمان هنگ کنگ به پرواز عایدی. این هواپیمای مسافربری که نخستین خیز چین برای رقابت با کشورهای غربی در حوزه هوانوردی تجاری است در ماه مه میلادی در چین رونمایی شد.

دولت چین امیدوار است که جت مسافربری سی-919 که ساخت شرکت دولتی هوانوردی تجاری چین است بتواند با هواپیماهایی نظیر ایرباس آ-320 و بوئینگ 737 مکس رقابت کند.

این هواپیما روز شنبه اولین پرواز رسمی خود در خارج از سرزمین اصلی چین را بر فراز بندر ویکتوریا در هنگ کنگ انجام داد.

به گفته مسئولان این شرکت، این هواپیما در هفته اخیر بیش از هزار بار سفارش دریافت نموده است و 31 مشتری تا کنون به خرید آن ابراز علاقه نموده اند. چین در زمینه استقلال هوایی سرمایه گذاری زیادی داشته است اما بسیاری از قطعات را هنوز هم وارد می نماید.

هواپیمای سی-919 از سال گذشته اجازه پرواز در چین را دریافت نموده است اما هنوز اجازه پرواز بین المللی ندارد. به گفته مقامات چین، تا کنون بیش از 60 هزار نفر با این هواپیما مسیر رفت و برگشت چنگدو-شانگهای را طی نموده اند.

پیش از این شرکت ایرباس اعلام نموده بود میخواهد توانایی فراوری خود در چین را دو برابر کند و قراردادی برای احداث کارخانه ساخت ایرباس آ-320 در تیانجین امضا کرد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "قدرتنمایی رقیب چینی ایرباس و بویینگ در آسمان، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدرتنمایی رقیب چینی ایرباس و بویینگ در آسمان، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید