مسائل مالی اروپا جدی است

به گزارش همیار مشاوره، صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد که مسائل مالی در سطح اتحادیه اروپا و منطقه یورو باقی بماند.

مسائل مالی اروپا جدی است

به گزارش همیار مشاوره، گزارش بازبینی شده صندوق بین المللی پول از اقتصاد دنیا دارای زوایای کاملا نا امیدنماینده ای برای کشورهای اروپایی است که نشان می دهد چشم انداز مالی بعضی از این کشورها نه تنها در سال های آینده برخلاف سایر نقاط دنیا بهبود نخواهد یافت که در بعضی کشورهای مورد مطالعه وضعیت از سال جاری نیز بدتر خواهد بود.

این نهاد بین المللی مساله چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را کماکان یکی از بزرگ ترین چالش های موجود بر سر راه اقتصاد اروپا خوانده و به کشورهای اروپایی هشدار داده است که خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا، عواقب وخیمی برای همه کشورهای اروپایی خواهد داشت.

در بزرگ ترین اقتصاد اروپایی یعنی آلمان، هر چند که نرخ رشد از 0.7 درصد در سال 2019 به 1.7 درصد در سال 2019 خواهد رسید اما بخش صنعت به ویژه در حوزه خودروسازی آسیب پذیر باقی خواهد ماند. دومین اقتصاد بزرگ اروپایی یعنی انگلیس که این روزها شدیدا تحت تاثیر اخبار مربوط به برگزیت قرار گرفته است سال جاری را با رشد 1.3 درصدی به خاتمه خواهد رساند اما این رشد در سال بعدی احتمالا در همین حد باقی خواهد ماند و در سطح 1.4 درصدی قرار می گیرد.

طبق اعلام صندوق بین المللی پول، رشد مالی فرانسه نیز دقیقا مانند انگلیس خواهد بود و سال جاری و سال آینده به ترتیب رشد 1.3 دصردی و 1.4 درصدی برای سومین اقتصاد بزرگ اروپایی پیش بینی شده است. در مورد ایتالیا این کشور تنها اندکی با رکود فاصله دارد و پیش بینی شده است که نرخ رشد سال جاری این کشور 0.1 درصد و سال آینده 0.8 درصد باشد.

این نهاد هم چنین متوسط رشد مالی کشورهای عضو منطقه یورو در سال های 2019 و 2020 را به ترتیب معادل 1.3 درصد و 1.6 درصد پیش بینی نموده است. این رقم برای اسپانیا 2.3 درصد و 1.9 درصد خواهد بود.

منطقه یورو شامل 19 کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مسائل مالی اروپا جدی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل مالی اروپا جدی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید