مهارت های خانه داری ، با این روش ساده از سیاه شدن موز در یخچال جلوگیری کنید ، حشره های سیاه کاهو را چگونه از بین ببریم؟

به گزارش همیار مشاوره، آشپزی فقط این نیست که یک سری مواد آماده را با هم قاتی کنید و بگذارید روی اجاق گاز و بروید سراغ کارهایتان. آشپزی حوصله می خواهد، وقت می خواهد، سلیقه می خواهد، علم می خواهد، آگاهی می خواهد.

مهارت های خانه داری ، با این روش ساده از سیاه شدن موز در یخچال جلوگیری کنید ، حشره های سیاه کاهو را چگونه از بین ببریم؟

به گزارش همیار مشاوره، آگاهی چیز خوبی است، اینجاست که یک کدبانوی واقعی معرفی می شود؛ کدبانویی که از الف تا آشپزی را می داند و وقتی پای اجاق گاز می ایستد، با خیال راحت مشغول کارش می شود. اما بعضی ها هم هستند که با نگرانی وارد آشپزخانه می شوند. نداشتن یک سری نکات ریز ناراحتشان می کند و تمرکز را از آنها می گیرد. این صفحه مخصوص کدبانوهای نگران است؛ آنهایی که نداشتن یک سری نکات کلافه شان کرده است. اینجا جایی است که جواب هایتان را در اسرع وقت می گیرید. شما از ما سوال بپرسید، کارشناسان ما به شما جواب می دهند.

درست است، درآوردن مغز گردو کار خیلی سختی است، چه کار باید کرد تا مغز گردو دست نخورده و سالم از پوسته اش خارج شود؟

اول پوست سبز گردو را از آن جدا می کنید و بعد گردوها را یک روز در آب نمک غلیظ خیس می کنید. بعد از یک روز پوسته سفت و سخت گرد و نرم می شود و راحت می شکند؛ طوری که مغزش سالم می ماند و با فشار دست و با کمک چاقو بیرون می آید. البته این روزها گردوشکن های جدیدی به بازار آمده که کارها را خیلی راحت کرده است.

ماهی یخ زده را که از فریزر بیرون می آوریم، تازگی اش را از دست داده و طعم و مزه اش مثل ماهی تازه نیست، همین باعث می شود که نتوانیم درست و حسابی از ماهی های داخل فریزر استفاده کنیم. چه کار باید کرد تا ماهی ها دوباره تازه شوند؟

شیر. از کارهایی که شیر می کند غافل نشوید. ماهی یخ زده را درون ظرف شیر خیس کنید. بعد از یک ساعت، یک ماهی تازه دارید که انگار همین حالا از آب گرفته اید. البته اگر دوست ندارید ماهی تان مزه شیر را بگیرد، بعد از اینکه تازه شد، با آب ولرم ماهی را بشویید و بعد با یک پارچه آبش را بگیرید. ماهی برای سرخ شدن آماده است.

حشرات ریز سیاه رنگ داخل برگ های کاهو خیلی آزاردهنده اند. آنها را کمی زیر آب می گیریم ولی همان طور سفت و سخت سرجایشان چسبیده اند. چه کار باید کرد تا از شر این حشرات خلاص شد؟

کاهوها را برگ برگ کرده و در یک ظرف بزرگ خیس کنید. بعد از چند دقیقه یک قاشق غذاخوری سرکه و یک قاشق چای خوری نمک به آنها اضافه کنید. بعد از نیم ساعت هیچ خبری از حشرات موذی نیست و با خیال راحت می توانید از کاهوها استفاده کنید.

برای اینکه تخم مرغ آب پز ترک نخورد چه کار باید بکنیم؟

برای این کار دو راه دارید؛ اول اینکه یک لیموی تازه را از وسط دو نیم کنید و روی پوسته تخم مرغ ها بمالید و دوم، قبل از اینکه تخم مرغ ها را داخل آب بگذارید یک قاشق سرکه درون آب بریزید. نمک هم بریزید تا دیگر خیالتان راحت باشد که تخم مرغ هایتان نمی شکنند.

گوشت که می سوزد، بدترین اتفاق در آشپزخانه رخ می دهد. دیگر وقتی برای غذا درست کردن نیست، با گوشت سوخته روی دست مانده مان چه کار باید بکنیم؟

اول خونسردی تان را حفظ کنید. بعد حوله تمیزی را در آب گرم خیس کنید و آب آن را بگیرید، پس از آن گوشت سوخته را در آن بپیچید و بگذارید پنج دقیقه در حوله بماند. بعد از پنج دقیقه گوشت را از حوله خارج کنید و پوسته سوخته شده را با چاقو بتراشید. گوشت تر و تازه می شود؛ نه بوی سوختگی می دهد و نه قیافه اش به سوخته ها می خورد.

همیشه برای جدا کردن پوست بادام مشکل داریم. چه کار باید کرد که یک بادام پوست کنده سالم داشته باشیم؟

خیلی کار سختی نیست. فقط بادام ها را دو دقیقه در آب جوش قرار دهید و بعد، از آب جوش درآورده و در ظرف آب سرد بریزید. حالا خیلی راحت می توانید پوست آنها را بکنید.

زرده تخم مرغ آب پز شده بعد از چند دقیقه خاکستری یا سیاه می شود، آیا می شود زرده ها را با این رنگ مصرف کرد؟ برای سلامتی ضرر ندارد؟ بعضی ها می گویند باید زرده ها را بیرون ریخت.

نگران نباشید. زرده تخم مرغ آب پز شده بعد از اینکه از سفیده جدا می شود در هوای باز ترکیبی به نام سولفور آهن می سازد که مصرفش اصلا مضر نیست. فقط رنگش تغییر می کند؛ خودش همان زرده است.

چرا موز را وقتی در یخچال می گذاریم بعد از یک روز سیاه می شود و تغییر شکل می دهد؟ چه کار می شود کرد که موزها مثل روز اولشان سالم و سرحال بمانند؟

برای اینکه موز سالم و سرحال داشته باشید، آنها در فویل آلومینیومی بپیچید و سپس در یخچال بگذارید. هر وقت که می خواهید استفاده کنید فویل را باز کنید و دوباره آن را ببندید. تا چند روز موزهای زردرنگ مهمان یخچال های شما هستند.

اگر موزی که خریداری کرده اید بیش از حد رسیده است و به آن نیاز ندارید، آن را در فریزر قرار دهید وهر وقت که خواستید ارز فریززر بیرون بیاورید، سالم و تازه است.

برای اینکه راحت پوست تخم مرغ آب پز را جدا کنید بعد از جوشیدن حدود یک دقیقه آنها را زیر آب سرد نگه دارید، پوست ها راحت و به هم متصل جدا می شوند.

اگر کاهوهای شما پلاسیده شده برای زنده کردن دوباره اش می توانید کاهوها را در یک ظرف خیس کنید و کمی آب لیمو روی آن بریزید و چند ساعت در یخچال بگذارید.

منبع: همشهری آنلاین

به "مهارت های خانه داری ، با این روش ساده از سیاه شدن موز در یخچال جلوگیری کنید ، حشره های سیاه کاهو را چگونه از بین ببریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهارت های خانه داری ، با این روش ساده از سیاه شدن موز در یخچال جلوگیری کنید ، حشره های سیاه کاهو را چگونه از بین ببریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید