نماینده عراقی: رئیس جمهور شخص دیگری را مأمور تشکیل کابینه عراق کند

به گزارش همیار مشاوره، نماینده عراقی عضو ائتلاف الفتح از رئیس جمهور این کشور خواست که شخص دیگری را مأمور تشکیل کابینه عراق کند؛ زیرا فراکسیون های سیاسی، مخالف شخص کنونی هستند.

نماینده عراقی: رئیس جمهور شخص دیگری را مأمور تشکیل کابینه عراق کند

به گزارش گروه بین الملل همیار مشاوره، عدی شعلان ابو الجون نماینده ائتلاف الفتح عراق علیه عدنان الزرفی مأمور تشکیل کابینه این کشور اظهاراتی را اظهار داشت.

پایگاه خبری المسله به نقل از ابوالجون گزارش داد، فقط کسانی از تداوم بحران سیاسی عراق سود می برند که به نخست وزیری عدنان الزرفی اصرار دارند.

وی در عین حال گفت که الزرفی برای نخست وزیری غیرقابل قبول است و تصمیم سازان فراکسیونهای سیاسی، وی را رد نموده اند.

این نماینده عراقی ادامه داد: اجماع [فراکسیون های] شیعه بر عدم مقبولیت الزرفی، تأثیر مستقیمی بر مواضع فراکسیونهای اهل تسنن و کُرد داشته است و همه این طرفها به این نتیجه رسیدند که مأمور کنونی تشکیل کابینه به تاریخ پیوسته است.

وی در پایان خطاب به برهم صالح رئیس جمهور عراق گفت: پیغام ما به کسی که قانون اساسی را نقض کرد، این است که شخص دیگری را مأمور [تشکیل کابینه] کن و حافظ منافع عراق باش.

منظور ابوالجون از ناقض قانون اساسی عراق، برهم صالح رئیس جمهور این کشور است؛ زیرا وی بر خلاف قانون اساسی عراق، الزرفی را مأمور تشکیل کابینه کرد.

بر اساس قانون اساسی عراق، نخست وزیر این کشور باید از بین بزرگترین فراکسیون مجلسی این کشور انتخاب گردد که صالح بر خلاف این قانون اقدام کرد. در حال حاضر، بزرگترین فراکسیون مجلسی عراق متعلق به شیعیان است.

الزرفی اما از اعضای فراکسیون النصر به رهبری حیدر العبادی (نخست وزیر سابق) در مجلس عراق است، اما معرفی او موجی از مخالفت شدید در میان گروه های مجلسی به راه انداخته است.

الزرفی در حال حاضر نماینده مجلس عراق و دبیرکل حزب حرکه الوفاء العراقیه است که دارای 8 کرسی در شورای استانداری نجف و دو کرسی در مجلس عراق است.

او در سال های 2004 تا 2005، 2009 تا 2012 و 2012 تا 2014 استاندار نجف بود. از سال 2006 تا 2009 نیز معاون اداره اطلاعات در وزارت کشور عراق بود.

گفته می گردد الزرفی در سال 2004 از سوی سوی پل برمر حاکم آمریکایی عراق برای استانداری نجف انتخاب شد و در همان زمان به مبارزه با کلیه گروه های مسلح در این استان و خلع سلاح آنها متعهد شد.

خ

منبع: خبرگزاری فارس

به "نماینده عراقی: رئیس جمهور شخص دیگری را مأمور تشکیل کابینه عراق کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده عراقی: رئیس جمهور شخص دیگری را مأمور تشکیل کابینه عراق کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید