نماینده پیونگ یانگ در سازمان ملل: آزمایش موشکی حق کره شمالی است، اما علیه هیچ کشوری استفاده نمی گردد

به گزارش همیار مشاوره، نماینده پیونگ یانگ در سازمان ملل با تاکید بر حق انجام آزمایشات موشکی از سوی کره شمالی گفت: این آزمایشات و موشک ها علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

نماینده پیونگ یانگ در سازمان ملل: آزمایش موشکی حق کره شمالی است، اما علیه هیچ کشوری استفاده نمی گردد

به گزارش گروه بین الملل همیار مشاوره به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کیم سونگ، نماینده کره شمالی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن تاکید بر حق این کشور در راستای انجام آزمایش موشکی و شلیک پرتابه گفت: پیونگ یانگ قصدی برای استفاده از این فناوری ها علیه هیچ کشوری را نداشته و نخواهد داشت.

وی با اشاره به اقدامات مختلف واشنگتن بر ضد پیونگ یانگ ادامه داد: ما این انتظار را نداریم که دولت کنونی آمریکا سیاست خصمانه خود در قبال کره شمالی را کنار گذاشته و با ما همراه گردد.

کیم سونگ اضافه کرد: در صورتی که آمریکا واقعاً خواستار سرانجام جنگ با کره است باید ابتدا درباره توقف استقرار تسلیحات استراتژیک در کره جنوبی بیاندیشد.

نماینده کره شمالی تاکید نمود: پیونگ یانگ هیچ قصدی برای تهدید و یا استفاده از تسلیحات اتمی علیه آمریکا، کره جنوبی و یا هیچ کشور دیگری ندارد .

ساعاتی پیش، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با انتشار بیانیه ای از آزمایش موشکی تازه و شلیک یک پرتابه به وسیله کره شمالی اطلاع داد.

براساس این بیانیه ظاهرا کره شمالی اقدام به شلیک پرتابه ای نامشخص نموده است، پرتابه ای که ماهیت آن تا به امروز گزارش نشده است، اما طبق اخبار منتشر شده این پرتابه به سمت دریای ژاپن شلیک شده است.

چند روز پیش هم، پیونگ یانگ خاطرنشان کرد موشک هایی که از سوی کره شمالی پرتاب شدند برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی از سوی هرکشور تهدیدکننده بودند.

بر این اساس، این موشک ها با برد 800 کیلومتر با عبور از منطقه ها هوایی کره شمالی به هدفی در سواحل شرقی این کشور اصابت کردند.

بعضی منابع خبری طی روز های اخیر از برگزاری رژه نظامی شبانه کره شمالی اطلاع دادند که در پی آن تجهیزات نظامی تازه از جمله موشک های بالستیک این کشور به نمایش گذاشته بود و حال شبکه راشا تودی، از موفقیت آمیز بودن آزمایش موشکی کره شمالی در آخر هفته جاری اطلاع داده است و آژانس بین المللی انرژی اتمی هم پیش از این، در گزارشی ضمن ابراز نگرانی از شروع دوباره فعالیت ها در تأسیسات اتمی کره شمالی، اعلام نموده است که این اولین فعالیت اتمی پیونگ یانگ از اوایل سال 2019 میلادی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نماینده پیونگ یانگ در سازمان ملل: آزمایش موشکی حق کره شمالی است، اما علیه هیچ کشوری استفاده نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده پیونگ یانگ در سازمان ملل: آزمایش موشکی حق کره شمالی است، اما علیه هیچ کشوری استفاده نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید