همکاری مردم نخستین گام در ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام و خرقان است

به گزارش همیار مشاوره، میراث آریا/ براساس گزارشات منتشر شده، همکاری مردم نخستین گام در ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام و خرقان است.

همکاری مردم نخستین گام در ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام و خرقان است

محمد حمیدی در نشست کارگروه ثبت مجموعه تاریخی بسطام و خرقان در لیست میراث جهانی یونسکو، توجیه مردم منطقه را نخستین مسئله ای دانست که مسئولان در راستا ثبت جهانی آثار تاریخی با آن روبرو می شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اضافه نمود: در این راه مردم باید برای رعایت ضوابط و قوانین خاص آثار ثبت شده در لیست میراث جهانی هزینه هایی را بپردازند و در نتیجه همکاری آنها در اولویت واقع شده است.

حمیدی با بیان اینکه با ثبت مجموعه تاریخی بسطام در لیست میراث جهانی مسائل مردم نیز رفع می گردد، توضیح داد: بسطام پس از ثبت جهانی نه تنها در کشور بلکه در جهان شناخته می گردد و تعداد گردشگران خارجی بازدید کننده از این شهر به اندازه چشمگیری افزایش می یابد.

معاون استاندار سمنان با تأکید بر ضرورت همکاری مؤثران، افراد بانفوذ و مسئولان محلی برای توجیه مردم منطقه درباره اهمیت ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام یادآور شد: همکاری مردم باید پس از ثبت جهانی نیز ادامه داد باشد و چنانچه ضوابط همچنان رعایت نگردد ممکن است اثر ثبتی از لیست میراث جهانی خارج گردد.

حمیدی با بیان اینکه مسئولان برای توجیه مردم ابتدا باید بدانند خودشان چه وظیفه ای بر عهده دارند، گفت: باید طرح های بالادستی به تصویب برسد و پس از آن، موانع و مسائل ثبت جهانی شناسایی و براساس اولویت رفع گردد.

او با اشاره به لزوم تأمین اعتبارات آزادسازی ساختمان ها و عرصه در اطراف مجموعه تاریخی بسطام ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری بسطام با استفاده از ظرفیت قانون بازآفرینی و بازدید از شهرهای پیشرو در این زمینه در پی تأمین اعتبارات مورد احتیاج باشند.

حمیدی افزود: فرمانداری شاهرود نیز برای یاری به دستگاه های اجرایی، جمع آوری و متناسب سازی تأسیسات با طرح مصوب ردیف اعتباری شهرستانی را در نظر بگیرد.

منبع: همگردی

به "همکاری مردم نخستین گام در ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام و خرقان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری مردم نخستین گام در ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام و خرقان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید