عرب: از وزیر خجالت می کشم که از پرسپولیس نمی روم

به گزارش همیار مشاوره، ایرج عرب، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره تیمش، خصوصی سازی و مسائلی از درآمدزایی باشگاه ها در این مصاحبه حرف زده. ایرج عرب در باره مسائل مالی پرسپولیس می گوید: باشگاه پرسپولیس در سال حدود 120 میلیارد تومان هزینه دارد و درآمد در سال حدود 60 میلیارد تومان است. هزینه های جاری، بدهی ها و پرداخت حقوق و دستمزد سه نوع هزینه باشگاه هستند که گاهی با هم تداخل پیدا می کنند. به طور مثال گاهی یک بدهی وجود دارد که برخی می گویند ندهید هم اتفاقی رخ نمی دهد اما می بینیم که در بخش باشگاه داری حرفه ای می گویند اگر بدهی داشته باشید نمی توانید در مسابقات شرکت کنید. در این شرایط، بدهی می شود اولویت اما گاهی تیم باید به سفر برد و باشگاه باید پرواز چارتر بگیرد و از طرفی دیگر باید حقوق بازیکنان را بدهد. در این شرایط می گوئیم هزینه جاری و پرداخت پول پرواز در اولویت قرار می گیرد. این هزینه ها در زمان های مختلف جایشان با هم عوض می شود. ما در حوزه بدهی باشگاه، فردی را داریم که 60 هزار دلار طلب کار است و حکم گرفته بود. با او توافق کردیم که به صورت اقساط، بدهی را بدهیم اما حتی برای پرداخت قسط اول، پول نداریم.

عرب: از وزیر خجالت می کشم که از پرسپولیس نمی روم

او اشاره ای به درآمدهای پرسپولیس دارد: در باشگاه پرسپولیس، ذی حساب داریم و اگر هزینه ای غیر قانونی باشد اصلاً چک آن امضا نمی شود. متأسفانه گاهی، برخی از هزینه های باشگاه پرسپولیس اطلاعی ندارند اما درآمدهای باشگاه را می بینند. برخی می گویند پرسپولیس 2 میلیون دلار از AFC درآمد داشته و در قیمت دلار 16 هزار تومانی ضرب می کنند و می گویند 32 میلیارد تومان، پاداش آسیایی پرسپولیس است. در صورتی که 1 میلیون و 650 هزار دلار به دست ما رسید و آن زمان هم دلار حدود 11 هزار تومان بود. یعنی نزدیک 19 میلیارد تومان به باشگاه آمد و از این پول نزدیک به 7 میلیارد تومان بر اساس مصوبه هیأت مدیره به بازیکنان دادیم. در زمان مسابقات لیگ قهرمان آسیا، به جهت تشویق بازیکن این قول به بازیکنان داده شده بود و چون این قول مکتوب شده بود، ما مجبور به اجرا بودیم. البته آقای برانکو هم اصرار داشتند این اتفاق رخ دهد. حدود 7 میلیارد دیگر را هم برای بازی فینال هزینه کردیم. سفر ژاپن ما حدود 3 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه داشت و برای مهمانان خارجی، حدود 50 اتاق در هتل گرفتیم.

عرب در خصوص دولتی بودن پرسپولیس معتقد است:بزرگ ترین ایراد باشگاه پرسپولیس، دولتی بودن آن است. اگر به بخش خصوصی واگذار شود بخش اعظمی از مسائل حل خواهد شد. در شرکت های دولتی درآمد به حساب خزانه واریز می شود و با طی مراحل اداری هزینه می شود. متأسفانه یکی از ایرادات دولتی بودن باشگاه پرسپولیس همین است. باید ارز را از خارج از کشور بگیرید و بیاورید و آن را در سیستم دولتی به فروش برسانید و در ادامه برای تأمین هزینه های ارزی خودتان ارز را با قیمت آزاد خریداری کنید. این را قانون می گوید و ما هم مجبوریم انجام بدهید.

او در باره قرارداد برانکو و بودیمیر با پرسپولیس می گوید: باشگاه پرسپولیس با برانکو قرارداد دارد و ما هم به این قرارداد پایبند هستیم. به هیچ وجه ما موافق جدایی برانکو و حضورش در تیم ملی نیستیم. برانکو سرمربی پرسپولیس است و با ما قرارداد دارد. درباره بودیمیر منتظریم برانکو نظر بدهد و ببینم چه برنامه ای برای این بازیکن دارد. هنوز فصل تمام نشده و باید به بودیمیر فرصت بدهیم.

عرب توضیحاتی در باره حضورش در پرسپولیس دارد: چرا فکر می کنید که من الان آدم خوشبختی هستم که باشگاه پرسپولیس را اداره می کنم؟ از نظر قانونی هم فردی هستم که دست و پایم را بسته اند و در آب انداخته اند و می گویند خودت را نجات بده و حتی می خواهند با آن شرایط قهرمان هم بشوم. چرا فکر نمی کنید من هیچ علاقه ای ندارم به این کار (مدیرعاملی پرسپولیس) ادامه بدهم؟

مدیرعامل پرسپولیس اشاره ای به خصوصی سازی تیم ها دارد: خصوصی سازی هم باید درست انجام شود اما متأسفانه برنامه ای برای آن وجود ندارد. بدترین بلا را بر سر خصوصی سازی آقای زنوزی آورد. الان همه فکر می کنند هر کسی باشگاه خصوصی دارد عاقبتش آقای زنوزی می شود. البته او هم آدم موفقی است و اگر در جزئیات مدیریت باشگاه دخالت نمی کرد روند خیلی بهتر می شد. ما می توانیم الگوهای خارجی را بومی سازی کنیم و در ایران اجرا کنیم و باشگاه داری درستی داشته باشیم. روزی 18 ساعت کار می کنم و به اندازه یک کارمند عادی حقوق می گیریم و هیچ حرفی هم نمی زنم. خسته شده ام. به خدا قسم از آقای وزیر خجالت می کشم که از پرسپولیس نمی روم. شما فکر می کنید عقل من کم است که با این شرایط کار می کنم؟

عرب در خصوص واگذاری باشگاه به بخش خصوصی اینطور توضیح می دهد: مسئولان در حال واگذاری باشگاه هستند. تمام اسناد اداری، حقوقی و … آماده است و حاضریم در تمام جلسات، مستندات لازم را ارائه کنیم و در هر نشستی با قوت حضور خواهیم یافت تا این مهم به خاتمه برسد.

1

منبع: ایران ورزشی

به "عرب: از وزیر خجالت می کشم که از پرسپولیس نمی روم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرب: از وزیر خجالت می کشم که از پرسپولیس نمی روم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید