واکنش به یک شایعه درباره کارت 30 میلیون تومانی سفر

به گزارش همیار مشاوره، سفر رفتن، یکی از برترین راه ها برای تجدید قوای افراد خانواده و کارمندان و کارکنان محسوب می گردد، اما با توجه به شرایط مالی و رشد تورم، این مساله را کمی با سختی روبرو نموده، به تازگی شرکت مادرتخصصی ایرانگردی و جهانگردی با طراحی برنامه ای برای ارائه وام، به کمک کارکنان دولت آمده است.

واکنش به یک شایعه درباره کارت 30 میلیون تومانی سفر

به گزارش همشهری آنلاین، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ایرانگردی و جهانگردی در این باره گفت: با بهره گیری از تبصره هجده که به دستگاه های دولتی ابلاغ شده، قسمتی از بودجه مربوط به این تبصره را به کارت خدمات سفر تبدیل نموده ایم و با دستگاه هایی که به کارمندان خود گواهی کسر از حقوق می دهند، برای ارائه این کارت مسافرتی به کارمندان تفاهم می کنیم.

روح الله حسین زاده اضافه نمود: این کارت در حال حاضر تنها به کارمندان دولتی تعلق می گیرد، زیرا می توانند گواهی کسر از حقوق ارائه نمایند. طبق تفاهم نامه ما با دستگاه ها و ادارات، بعد از معرفی، کارمند درخواست نماینده برای طی مراحل دریافت کارت به بانک ارجاع داده می گردد. فرد درخواست نماینده وام، بعد از ثبت نام و احراز کد ملی واردشده ظرف دو تا سه روز کارت وام سفر خود را دریافت می نماید.

وی اضافه نمود: کارکنان دریافت نماینده وام سفر، باید طی یک سال این کارت را استفاده نمایند، چرا که این وام از بودجه مربوط به تبصره هجده تامین می گردد، تبصره هجده به صورت سالانه به دستگاه ها تعلق می گیرد و بعد از اتمام سال این بودجه باید به خزانه دولت بازگردد.

حسین زاده در پاسخ به این سوال که آیا این کارت فقط اعتبار است، یا به پول نقد هم تبدیل می گردد؟ اظهار کرد: مبلغ وام به صورت اعتبار در پلتفرم ایران سفر در کیف پول درخواست نماینده قرار می گیرد. افراد می توانند در تور های مسافرتی و شرکت های خدماتی مسافرتی بخش خصوصی که مورد تایید وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ست از کارت وام خود استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه شرکت های خدماتی مسافرتی که مورد تایید قرار گرفته اند، در پلتفرم ایران سفر فعال هستند، گفت: این پلتفرم در روز هجدهم بهمن ماه در نمایشگاه بین المللی رونمایی می گردد. تمامی خدمات دهندگان مورد تایید وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در پلتفرم در این زمینه، اعم از هتل ها، رستوران ها، مهمان سراها، خانه های مسافر و تور های گردشگری از بخش خصوصی هستند و هیچ کدام دولتی یا حتی نیمه دولتی نیستند.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ایرانگردی و جهانگردی ادامه داد: برخی افراد این شایعه را به وجود آوردند که برنامه ریزان ارائه این خدمات، این کار را برای منافع دولت راه انداختند و اجرای این طرح به بخش خصوصی آسیب وارد می نماید، باید بگویم در حال حاضر ارائه دهندگان خدمات مورد تایید در این طرح، فقط و فقط از بخش خصوصی هستند، شاید در آینده بخش های دولتی نیز خدمات ارائه نمایند، اما اولویت در این طرح، با خدمات دهندگان بخش خصوصی است.

حسین زاده اظهار کرد: ما سهمیه دستگاه ها را در اختیارآن ها قرار می دهیم و انتخاب اولویت کارکنان دریافت نماینده کارت وام سفر بر عهده خود دستگاه های دولتی است. اما طبق برنامه ریزی اولیه، قرار بر این است که این خدمات در ابتدا به کارمندان سرپرست خانواده تعلق بگیرد. این به آن معنا نیست که این کارت وام سفر به کارمندان مجرد پرداخت نمی گردد، در نهایت انتخاب کارمند دریافت نماینده خدمات بر عهده اداره یا دستگاه مربوطه است.

وی درپاسخ به این سوال که آیا این وام 30 میلیون تومانی شامل سود بانکی هم می گردد، گفت؟ در جلسه روز هفتم بهمن ماه درباره مبلغ ارائه این وام نظرات متفاوتی ارائه شد، این امکان وجود دارد که با کوشش های اجرا شده مبلغ وام از 30 میلیون تومان نیز بیشتر گردد. این وام شامل کسر 4 درصد کارمزد می گردد، که مربوط به فرایند دریافت وام در بانک است.

منبع: فرارو

به "واکنش به یک شایعه درباره کارت 30 میلیون تومانی سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش به یک شایعه درباره کارت 30 میلیون تومانی سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید