وزیر ارتباطات: تماس تصویری اپراتورها به شکل آزمایشی راه اندازی شد

به گزارش همیار مشاوره، دیجیاتو نوشت: وزیر ارتباطات گفت امکان برقراری تماس تصویری بدون احتیاج به نصب اپ، در یکی از اپراتورها فراهم شده است.

وزیر ارتباطات: تماس تصویری اپراتورها به شکل آزمایشی راه اندازی شد

به گفته زارع پور این امکان فعلاً آزمایشی است و تنها روی برخی گوشی ها ممکن است؛ چرا که احتیاج به همکاری تولیدنمایندگان موبایل برای فعالسازی این قابلیت است.

حدود دو ماه پس از آنکه عیسی زارع پور، وعده برقراری تماس تصویری بر بستر اپراتورها را داده بود، این امکان به صورت آزمایشی در یکی از اپراتورها فراهم شده است.

وزیر ارتباطات گفت: قابلیت تماس تصویری بدون احتیاج به نصب نرم افزار در یکی از اپراتورها و روی برخی گوشی ها به شکل آزمایشی راه اندازی شده است.

او بعلاوه گفت تعرفه تماس تصویری در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب و به تصویب هیئت وزیران هم رسیده است. بعلاوه این مصوبه به اپراتورها نیز ابلاغ شده است.

لازم به ذکر است حق السهم دولت از تماس تصویری اپراتورهای تلفن همراه، هشت درصد معین شده است.

لزوم رایزنی با تولیدنمایندگان تلفن همراه

به گفته زارع پور برای راه اندازی این سرویس، تولیدنمایندگان گوشی باید همکاری نمایند چرا که برخی از تولیدنمایندگان گوشی باید این قابلیت را روی گوشی هایی که در ایران موجود است فعال نمایند. او اعلام نموده تحقق این موضوع در حوزه کاری آنها نیست: با تولیدنمایندگان گوشی هم در حال رایزنی هستیم اما در حوزه کاری ما نیست. ازسوی وزارت صمت و وزارت امور خارجه درحال پیگیری هستیم که تولیدنمایندگان خارجی این مدل گوشی ها، این قابلیت را فعال نمایند.

وزارت ارتباطات چندی پیش موضوع تغییر ساعت ها در برخی گوشی ها و ویندوز و... را نیز مرتبط با تولیدنمایندگان تلفن همراه دانسته بود و تاکید نموده بود که این موضوع در حوزه کاری آنها نیست اما پیگیر آن هستند. بنظر می رسد در زمینه تماس تصویری هم همین موضع وجود دارد.

موضوع برقراری تماس تصویری به وسیله تلفن همراه برای اولین بار در اوایل دهه 90 به وسیله رایتل مطرح و اجرایی شد. اما پس از مدتی این طرح به علت برخی مخالفت ها متوقف شد.

حال به نظر می رسد با توجه به فیلتر واتس اپ که یکی از پرطرفدارترین پلتفرم ها برای برقراری تماس تصویری بود، دوباره این امکان بر بستر اپراتورها فعال شده است. هرچند در حال حاضر پلتفرم های نظیر ایمو و گوگل میت نیز به وسیله کاربران داخل کشور برای تماس تصویری قابل استفاده هستند. ناگفته نماند مزیت اصلی واتس اپ امکان برقراری تماس تصویری با مردم سرتاسر جهان است و امکان فعلی تنها محدود به ایران است، آن هم تنها روی برخی تلفن های همراه ممکن است.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "وزیر ارتباطات: تماس تصویری اپراتورها به شکل آزمایشی راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارتباطات: تماس تصویری اپراتورها به شکل آزمایشی راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید