مرکز نشین ها منتظر اولین باران پاییزی باشند ،

به گزارش همیار مشاوره، سرپرست اداره کل هواشناسی استان تهران از عبور جریان هوای سرد، کاهش دما، اولین بارش پاییزی امسال و کاهش 95 درصدی بارش ها نسب به بلندمدت اطلاع داد.

مرکز نشین ها منتظر اولین باران پاییزی باشند ،

به گزارش همیار مشاوره، مازیار غلامی،درباره شرایط جوی استان تهران اظهارکرد: براساس آنالیز نقشه های هواشناسی طی روزهای پنجشنبه و آدینه (28 و 29 مهرماه) تهران تحت تاثیر جریانات پایدار است و تنها افزایش دمای نسبی پیش بینی می گردد.

وی ادامه داد: به علت پایداری جوی در منطقه ها پرتردد شهری، کاهش کیفیت هوا و غبار صبحگاهی مورد انتظار است.

به گفته سرپرست اداره کل هواشناسی استان تهران از غروب آدینه (29 مهرماه) موج ناپایداری از استان تهران عبور خواهد نمود که موجب افزایش ابر، وزش باد شدید به ویژه طی آدینه شب و شنبه (29 و 30 مهرماه) و یکشنبه (1 آبان ماه) می گردد البته عبور این موج ناپایداری از تهران به معنای بارش های تمام وقت نیست.

وی ادامه داد: این موج اولین بارش پاییزی سال جاری در بعضی ساعات به ویژه در نیمه شمالی استان و بارش های پراکنده و رگباری در نواحی جنوبی استان را به همراه خواهد داشت.

غلامی اضافه کرد: برخلاف اینکه طی روزهای پنجشنبه و آدینه در تهران افزایش دما مورد انتظار است، برای روزهای شنبه و یکشنبه با عبور موج هوای سرد و بارشی، علاوه بر بارش باران، کاهش دما پیش بینی می گردد و این شرایط جوی تا صبح دوشنبه(2 مهرماه) ادامه دارد.

وی ادامه داد: در روزهای آدینه و شنبه، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در منطقه ها مستعد به ویژه در نواحی جنوبی و غربی استان مورد انتظار است.

غلامی در خاتمه درباره تفاوت اندازه بارندگی های در اولین ماه پاییز نسبت به بلندمدت توضیح داد: از ابتدای مهرماه تا کنون تنها حدود 0.4 میلیمتر بارش باران به صورت پهنه ای ثبت شد که این اندازه بارندگی به معنای کاهش 95 درصدی بارندگی ها نسبت به بلندمدت است.

منبع: همشهری آنلاین

به "مرکز نشین ها منتظر اولین باران پاییزی باشند ،" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز نشین ها منتظر اولین باران پاییزی باشند ،"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید