پذیرایی با کشکک از 5000 توریست در اورامانات

به گزارش همیار مشاوره، مردم زراب در اورامانات استان کردستان از گذشته های دور هر ساله با زیاد شدن آب چشمه روستا، با ذبح گاو و گوسفند غدایی به نام کشکک درست می نمایند و در بین مردم و گردشگران پخش می نمایند.

پذیرایی با کشکک از 5000 توریست در اورامانات

همیار مشاوره: عطر خوش کشکک و اهالی مهربانی که همه آستین بالا زده و پای کار آمده اند.مراسم فرهنگی مذهبی پخت کشکک در روستای رزاب که در سالیان اخیر به فراموشی سپرده شده بود با هدف زنده نگه داشتن فرهنگ و آداب و رسوم منطقه تصمیم گرفته شد با یاری اهالی روستای رزاب این مراسم در روزهای پنجشنبه و آدینه هفته جاری برگزار گردد.

مردم زراب در اورامانات استان کردستان از گذشته های دور هر ساله با زیاد شدن آب چشمه روستا، با ذبح گاو و گوسفند غدایی به نام کشکک درست می نمایند و در بین مردم و جهانگردان پخش می نمایند. بزرگان روستان معتقدند این مراسم به وسیله یک شخصیت مذهبی به نام اصحاب عبدالله که کاتب پیامبر بوده و مرقدش در این روستا است پایه گذاری و تا کنون زنده نگه داشته شده است.

5000 جهانگرد داخلی و خارجی مهمانان ویژه این مراسم بودند. با حضور صد درصدی اهالی روستای رزاب و یاری دیگر اهالی روستاهای همجوار پخت 5 هزار کیلو کشکک در این روستا شروع شد و مردم از روستاهای دور و نزدیک در روستای زراب حضور یافتند تا در این آئین فرهنگی شرکت نمایند.

رزاب به میدان و جلوگاه انسانیت تبدیل شده است و سروآباد میعاد گاه آئین های کهن است و روستاهای سروآباد پرچم دار آئین های سنتی و میراث دار نسل ها هستند.

روستای زراب از توابع بخش زرین آباد در شهرستان دهلران است که در حد فاصل دو منطقه شهری به نام های میمه و پهله زرین آباد واقع شده است. فاصله این روستا تا مرکز بخش 11کیلومتر است.

روستای زراب از ناحیه شمال با آبادی موسوم به گوراب و از ناحیه شرقی به ارتفاعات موسوم به گل زرد و کله ونی در حواشی روستای خربزان و از ضلع غربی با حواشی سادات سید ناصرالدین(ع) و از سمت جنوب با روستای هفتکده و طایفه گوران همسایه است .

این روستا با همه زمین های حاشیه آن، اعم از مزروعی و مراتع آن قریب به 250کیلومتر مربعه، که اغلب زمین های آن رو مراتع تشکیل می دهند و قسمتی از زمین های مزروعی ان در نقاط صعب العبور واقع شدند. چون این دهکده از آب و هوای زاگرسی برخوردار است، گونه های زیادی از گیاهان و درختان در آن می روید وپوشش بسیار جالبی رو به ویژه در فصل بهار به منطقه می دهند و این پوشش نباتی خود به علل گوناگون جاذبه های متفاوتی را موجب شده است.

منبع: توریسم آنلاین

به "پذیرایی با کشکک از 5000 توریست در اورامانات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پذیرایی با کشکک از 5000 توریست در اورامانات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید