چگونه مسیریاب بومی نشان پیروز شد سرعت گیرهای خیابان ها را به نقشه اضافه کند؟

به گزارش همیار مشاوره، اوایل مردادماه اعلام شد کاربران اپلیکیشن مسیریاب نشان می توانند پیش از رسیدن به یک سرعت گیر در جاده، پیغام هشداری دریافت نمایند تا سرعت خود را کاهش داده و با آمادگی از روی سرعت گیر رد شوند.

چگونه مسیریاب بومی نشان پیروز شد سرعت گیرهای خیابان ها را به نقشه اضافه کند؟

این قابلیت چند روز پیش از این به اپلیکیشن نشان افزوده شده بود ولی در حال طی کردن مراحل تست و ارزیابی بود. هم اکنون، تمام کاربران این اپ مسیریاب می توانند از قابلیت هشدار سرعت گیر استفاده نمایند.

نحوه کار این قابلیت به این صورت است که وقتی دارید به یک سرعت گیر نزدیک می شوید؛ چند ثانیه مانده به آن یک بوق هشدار کوچک از سوی اپ نشان صادر شده تا به موقع سرعت خود را کاهش دهید و بتوانید با آرامی و امنیت از روی سرعت گیر رد شوید.

تنظیم سرعت خودرو در هنگام عبور از سرعت گیرها یک موضوع بسیار مهم است. علاوه بر ایمنی راننده و مسافرین و عدم اذیت شدن آن ها، باعث جلوگیری از آسیب دیدگی جلوبندی ماشین شده و مانع هدر رفتن سرمایه می گردد.

اما به نظر شما افزودن چنین ویژگی به یک اپلیکیشن مسیریاب چقدر سخت و پیچیده است؟ گاهی اوقات ما به سادگی از افزوده شدن یک ویژگی یا به روز شدن یک نرم افزار صحبت می کنیم ولی هیچ تصوری از پیچیدگی ها و مسائل فنی پشت پرده آن نداریم.

خواندن و شنیدن داستان نحوه یافتن و معین کردن سرعت گیرهای جاده و خیابان روی مسیریاب نشان هم جذاب است و هم نشان می دهد توسعه بعضی اپ های خدماتی چقدر می تواند سخت و چالش برانگیز باشد.

یکی از بچه های تیم توسعه این اپلیکیشن در شبکه های اجتماعی داستان کامل افزوده شدن قابلیت سرعت گیرها را تشریح نموده است.

داستان افزوده شدن سرعت گیرها به نشان

تیم توسعه نشان از 6 الی 7 ماه پیش تصمیم به افزودن سرعت گیرها به نقشه می نماید و در ابتدای امر، بهترین ایده، یاری دریافت از کاربران است. به همین دلیل، امکان گزارش سرعت گیرها به این اپلیکیشن اضافه می گردد و کاربران به تدریج آغاز به اضافه کردن مکان سرعت گیرها می نمایند.

چون معین محل دقیق سرعت گیرها احتیاج به گزارش های زیادی دارد؛ تیم توسعه اپ نشان مدت زمانی منتظر شده و پس از آن آغاز به پردازش گزارش های ثبت شده و ترکیب آن ها با یکدیگر برای معین یک سری موقعیت ها می نمایند.

مسائل از اینجا آغاز می گردد. بعضی از کاربران گزارش های فیک و اشتباهی ارسال کردند. مثلا، گزارش دادند وسط یک بزرگراه سرعت گیر است. بعضی دیگر از کاربران گزارش های تستی و غیر دقیقی فرستادند که اصلا کیفیت خوبی نداشته و محل سرعت گیر را اشتباه نشان می دادند.

به همین دلیل، خروجی نهایی چندان دقیق و قابل استناد نیست. احتیاج به گزارش های دقیق بیشتری وجود داشت و اینکه این گزارش ها گستره بیشتری داشته باشند تا سرعت گیرهای بیشتری در خیابان ها و جاده ها روی نقشه معین شوند.

در حالی که پروژه سرعت گیرها در حال شکست خوردن است؛ ایده جدید و بهتری مطرح می گردد. اینکه از روی کاهش سرعت خودروها در هنگام روبرو شدن با یک سرعت گیر، مکان سرعت گیرها معین گردد.

این ایده بسیار جذاب است ولی برای ساعت های خلوتی خیابان ها مانند نیمه شب ها نه ساعت های اوج ترافیک. کار یک مرحله جلو می رود و در ساعت های معینی، عمده کاهش سرعت ها آنالیز و پردازش می گردد.

هوش مصنوعی به یاری تیم توسعه نشان می آید تا دیتای ترافیک ماشین ها در نیمه شب پردازش و مکان هایی که سرعت ناگهانی کم شده است؛ روی نقشه معین گردد.

ولی یک مشکل دیگر در این مرحله بروز می نماید. راننده ها پیش از رسیدن به سرعت گیر، ترمز کردند و ماشین آغاز به کاهش سرعت نموده است. پس، نقاط معین شده با هوش مصنوعی چندان دقیق نیستند. در واقع، آن ها چند متر جلوتر از یک سرعت گیر را نشان می دهند.

مشکل دیگر هم رسیدن راننده ها و خودروها به تقاطع ها است که باز هم سرعت را کم می نمایند. در اینجا، تیم توسعه اپ دوباره ترجیح می دهد سراغ گزارش های کاربران برود.

به این صورت که اول با یاری الگوریتم، محل های احتمالی سرعت گیرها را پیدا و بعد جلوی آن محل ها دنبال یک توده از گزارشات کاربران بگردند که نزدیک به هم هستند. این ایده تقریبا جواب می دهد و خروجی آن در اوایل تیرماه به صورت آزمایشی روی اپ قرار می گیرد.

هنوز یک مشکل کوچک وجود داشت. تعداد سرعت گیرهای معین شده بسیار کم و تقریبا نیمی از آن ها را معین می نمایند. بعضی از گزارش ها کم بوده یا ناقص و غیر دقیق هستند و نمی توان از روی آن ها مکان دقیق یک سرعت گیر را معین کرد.

چون تیم توسعه نمی توانند چند ماه دیگر هم صبر نمایند تا گزارش های کامل تر و دقیق تری درباره سرعت گیرهای باقیمانده به دست شان برسد؛ در خود اپلیکیشن به کاربران پیغام می دهند که روزی چند سرعت گیر معرفی نمایند و به نوعی سریعا یاری نمایند سرعت گیرهای باقیمانده هم معین شوند.

نتیجه این فعالیت 7 ماهه، معین شدن بیش از 16 هزار سرعت گیر در سراسر کشور می گردد که هم اکنون روی نقشه مسیریاب اپلیکیشن نشان معین شدند.

در سرانجام باید به جمله زیبا و پرمغز یکی از بچه های تیم توسعه دهنده نشان اشاره نمود: ترکیب خِرد کاربرهای نشان با خِرد ماشین (هوش مصنوعی) برای افزودن یک ویژگی به ظاهر ساده ولی در عمل پیچیده!

منبع: یک پزشک

به "چگونه مسیریاب بومی نشان پیروز شد سرعت گیرهای خیابان ها را به نقشه اضافه کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه مسیریاب بومی نشان پیروز شد سرعت گیرهای خیابان ها را به نقشه اضافه کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید