کیانوش، 45 کیلوگرم پائین تر از سهراب

به گزارش همیار مشاوره، خیلی ها منتظر رقابت نزدیک کیانوش رستمی و سهراب مرادی در دسته 96کیلوگرم بودند اما با رکوردی که کیانوش در تایلند ثبت کرد آیا میتوان از او به عنوان یک رقیب جدی برای سهراب مرادی نام برد؟

کیانوش، 45 کیلوگرم پائین تر از سهراب

کیانوش رستمی بعد از دو سال اوت کردن در مسابقات مهم بین المللی در رقابت های گزینشی المپیک در تایلند موسوم به جام پادشاهی توانست با ثبت رکورد 371 کیلوگرم در دسته 96 کیلوگرم به عنوان قهرمانی برسد. کیانوش رستمی که بعد از بازی های المپیک ریو هرگز نتوانست عملکرد پیروزیت آمیزی را در مسابقات بین المللی داشته باشد که آخرین آن ناکامی در بازی های آسیایی بود، برای اولین بار در دسته 96 کیلوگرم راهی مسابقات موسوم به جام پادشاهی شد و توانست با ثبت وزنه 160 کیلوگرم در یک ضرب و 211 کیلوگرم در دو ضرب و مجموع 371 کیلوگرم توانست بالاتر از وزنه بردار کره جنوبی به عنوان قهرمانی برسد.

او در حرکت یک ضرب بعد از ثبت وزنه 160 کیلوگرم، سعی کرد در حرکت دوم به وزنه 187 کیلوگرم حمله کند تا به این ترتیب رکورد جهان در این دسته را که متعلق به سهراب مرادی (186 کیلوگرم) را بشکند اما بار اول او نتوانست در زمان قانونی حرکت خود را آغاز کند و در بار دوم که حرکت سومش بود هم نتوانست این وزنه را بالای سر ببرد تا در نهایت با همان وزنه 160 کیلوگرم به کارش انتها بدهد. او در حرکت یک ضرب با کیلوگرم اختلاف نسبت به وزنه بردار کره جنوبی دوم شد.

در دو ضرب هم کیانوش رستمی عملکردی مشابه به یک ضرب داشت. هرچند که توانست فاصله دو کیلوگرم عقب افتادگی را نسبت به وزنه بردار کره جنوبی جبران کند. او در دو ضرب ابتدا وزنه 205 کیلوگرم را بالای سر برد و بعد وزنه 211 کیلوگرم را ثبت کرد و در حرکت سوم سعی کرد به وزنه 220 کیلوگرم که قبلا خودش این وزنه را در یک دسته پائین تر بالای سر برده بود را ثبت کند اما زورش نرسید و این وزنه از دستش افتاد.

نکته جالب توجه در این مسابقات رقابت نزدیک سایر وزنه برداران بود که کوشش کردند به عنوان قهرمانی برسند و عملکرد بهتری نسبت به کیانوش رستمی داشته باشند اما پیروز نشدند. هان جانگ هون از کره جنوبی با رکورد 162 کیلوگرم در یک ضرب توانست در یک ضرب بالاتر از کیانوش قرار بگیرد اما در دو ضرب او 208 کیلوگرم را ثبت کرد و بعد از کینوش نهاده شد تا با مجموع 370 کیلوگرم طلا یک ضرب و 2 نقره دوضرب و مجموع را به دست بیاورد.

نفر سوم هم ویکاس از هند بود که با رکورد 157 کیلوگرم در یک ضرب، 196 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 353 کیلوگرم به 3 مدال برنز رسید. بعد از انتها مسابقات عملکرد کیانوش رستمی در جام پادشاهی به تیتر یک رسانه ها تبدیل شد. در حالی عملکرد او در روزهای اخیر بازتاب زیادی داشته که آنالیز ها نشان می دهد کیانوش با وجود حضور پیروزیت آمیز در تایلند اما هنوز با روزهای اوجش کیلومترها فاصله دارد.

کیانوش رستمی در تایلند هم با فاصله کمی با وزنه بردار کره جنوبی به عنوان قهرمانی رسید اما آنالیز ها نشان می دهد که کیانوش با رکوردهایی که در مسابقات جهانی ترکمنستان ثبت شد فاصله بسیار زیادی دارد. مسابقاتی که برای اولین بار در اوزان جدید برگزار گردید و هنوز بسیاری از وزنه برداران در این اوزان جا نیافتاده اند و در واقع سطح مسابقات خیلی بالا نبود اما با این حال رکوردی که کیانوش ثبت کرد خیلی با مدال جهانی فاصله دارد.

در مسابقات جهانی وزنه برداری در ترکمنستان در دسته 96 کیلوگرم ایران دو نماینده داشت. سهراب مرادی و امیر حقوقی که سهراب مرادی تکلیفش معین است با شکست رکورد جهان به مدال طلا رسید اما امیر حقوقی دیگر وزنه بردار ایران در نهایت نتونست در بین 10 وزنه بردار اول این دسته هم قرار بگیرد. حقوقی دیگر نماینده کشورمان در این دسته در حرکات اول و دوم پیروز به مهار وزنه های 161 و 167 کیلوگرمی شد، اما در مهار وزنه 171 کیلوگرمی ناکام بود تا با همان 167 کیلوگرم در رده چهاردهم این حرکت قرار گیرد. همین رکورد امیر حقوقی 7 کیلوگرم بیشتر از رکوردی که کیانوش در تایلند در یک ضرب ثبت کرد.

در دو ضرب هم حقوقی در مسابقت جهانی ترکمنستان ابتدا پیروز به مهار وزنه های 201 و 207 کیلوگرمی شد، اما در سومین حرکت پیروز به مهار وزنه 213 کیلوگرمی نشد تا با مجموع 374 کیلوگرم و با عنوان دوازدهمی به کارش انتها دهد. در دو ضرب حقوقی برای ثبت 213 اقدام کرد که ناپیروز بود اما با این حال مجموع رکورد او سه کیلوگرم بیشتر از رکوردی است که کیانوش رستمی ثبت کرد.

البته این فاصله نسبتا زیاد کیانوش با نفر دوازدهم مسابقات است و باید دید که او به سه مدال آور مسابقات جهانی چقدر فاصله دارد. سهراب مرادی نفر اول جهان هست در این دسته است که در مسابقات جهانی ترکمنستان در یک ضرب 186کیلوگرم و در دو ضرب 230 کیلوگرم را بالای سر برد و مجموع 416 کیلوگرم را به نام خودش ثبت کرد که 45 کیلوگرم بالاتر از آن چیزی است که کیانوش در تایلند ثبت کرد.

تیان تائو از چین با 181 کیلوگرم در یک ضرب و با 226 کیلوگرم در دو ضرب و مجموع 407 کیلوگرم به مدال نقره رسید که نشان می دهد کیانوش با رده دوم جهان 36 کیلوگرم فاصله دارد.

در همان مسابقات یوهنی از بلاروس با 180 کیلوگرم در یکضرب و 210 کیلوگرم در دو ضرب و مجموع 390 کیلوگرم کارش را تمام کرد که این هم نشان می دهد کیانوش با نفر سوم نزدیک 19 کیلوگرم فاصله دارد.

بر طرف کردن این فاصله بسیار زیاد در حالی که فقط 17 ماه تا بازی های المپیک باقی مانده احتیاج به یک برنامه ریزی قوی و کوشش فوق العاده زیاد دارد آیا کیانوش رستمی می تواند با همان دست فرمانی که سال های گذشته را طی نموده این جهت را با پیروزیت پشت سر بگذارد؟

5،1

منبع: ایران ورزشی

به "کیانوش، 45 کیلوگرم پائین تر از سهراب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیانوش، 45 کیلوگرم پائین تر از سهراب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید