7 علت که ثابت می نماید استفاده از بالش شیردهی برای شما مفید است

به گزارش همیار مشاوره، تغذیه نوزادان با شیر مادر برترین روش تغذیه ای است که علاوه بر تامین تمام مواد مورد احتیاج برای رشد کودک، آرامش و آسایشی عمیق برای مادر و فرزند ایجاد می نماید. اما گاهی در آغوش نگه داشتن فرزند برای تغذیه سخت می گردد. به همین علت باید از وسایل کمکی برای محافظت از دست مادر و تحمل وزن کودک استفاده کرد. بالش شیردهی همان وسیله ای است که تمام مادران شیرده به آن احتیاج دارند.

7 علت که ثابت می نماید استفاده از بالش شیردهی برای شما مفید است

این بالش علاوه بر اینکه در زمان شیردهی کاربرد دارد، برای محافظت از کودکی که تازه نشستن را یاد گرفته هم مفید است. بعلاوه شما می توانید نوزاد خود را در قسمت خالی این بالش بخوابانید و با خیال راحت، بدون ترس از جابه جا شدن او در خواب، به استراحت بپردازید.

با توجه به اهمیت این بالش در سلامت مادر و آسان تر کردن فرآیند شیردهی، تصمیم گرفتیم در این مطلب از همیار مشاوره مگ اهمیت استفاده از بالش شیردهی را آنالیز کنیم و ببینیم آیا واقعا استفاده از آن برای شما لازم است یا نه.

مزایای استفاده از بالش شیردهی

همانطور که اشاره کردیم، استفاده از بالش شیردهی مزایای زیادی دارد. در این بخش به صورت کامل با این مزایا آشنا می شوید.

1. به مادر یاری می نماید تا شرایط بدن خود را در شرایط مطلوب حفظ کند

طراحی آناتومیک بالش شیردهی به مادر یاری می نماید تا در شرایط مختلف نشسته و خوابیده بتواند بدن خود را در شرایط مناسبی قرار دهد. در نتیجه با درد عضلانی کمتری روبه رو خواهد بود و بعد از شیردهی در بدن خود احساس کوفتگی و گرفتگی نخواهد داشت. با استفاده از این بالش تنش عضلانی در بازوها، شانه و گردن و بعلاوه بخش شکمی هم کاهش پیدا می نماید. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می نماید که مادر تحت عمل سزارین قرار گرفته باشد.

2. از خطر پلاژیوسفالی (سندروم سر صاف) جلوگیری می نماید

جمجمه نوزادان نرم است و اگر روی سطح صاف و سخت قرار بگیرد، به مرور زمان شکل گرد خود را از دست می دهد. این سطح صاف و سخت می تواند حتی بازوی مادر هم باشد. استفاده از بالش شیردهی از قرار گرفتن سر نوزاد روی سطح صاف جلوگیری می نماید و خطر ایجاد سندروم سر صاف یا پلاژیوسفالی موضعی را از بین می برد.

3. کودک را در موقعیت مناسبی نگه می دارد

تغذیه برای نوزادان باید همراه با لذت و آرامش باشد. قرار گرفتن بدن در شرایط مناسب، امکان لمس بدن مادر و دسترسی آسان به سینه مادر می تواند احساس آرامش و راحتی را برای کودک به همراه داشته، فرآیند تغذیه را برای او لذت بخش کند. این اتفاق بر هضم غذا هم تاثیر مثبتی دارد.

4. برای تغذیه با بطری هم ایدئال است

بالش شیردهی برای نوزادانی که با شیشه شیر تغذیه می نمایند هم کاربرد دارد. وقتی نوزاد روی این بالش قرار می گیرد کاملا رو به مادر است و سر او بالاتر از بدن قرار گرفته است که از رفلاکس بعد از شیر خوردن جلوگیری می نماید. بعلاوه بالش به پدر و مادر هم یاری می نماید تا بدنشان در شرایط خوبی قرار بگیرد و فشاری روی شانه ها، بازوها و عضلات پشت احساس ننمایند.

چند کاربرد دیگر از بالش شیردهی

از بالش شیردهی می توانید در زمان هایی غیر از تغذیه کودک هم بهره ببرید. این استفاده ها شاید باورنکردنی باشد اما بعد از آنالیز آن ها متوجه می شوید که چندان هم کار غیر ممکنی نیست.

1. آرامش بعد از غذا خوردن

وقتی تغذیه کودک تمام شد می توانید با یاری بالش او را به برترین شکل در آغوش بکشید. در این حالت سر کودک بالاتر از بدن قرار می گیرد و در زمان استراحت، شیر به راحتی در دستگاه گوارش او هضم می گردد. بعلاوه نوزادان علاقه زیادی به خوابیدن روی شکم یا در آغوش مادر و پدر خود دارند. با یاری این بالش می توانید وزن کودک را کنترل کنید و بدون تحمل فشار و کشش در اندام های خود، خوابی خوش برای فرزندتان فراهم کنید.

2. یاری به رشد کودک

نوزاد در حال رشد شما با بازی کردن می تواند دنیا اطراف خود را به خوبی بشناسد و با شما ارتباط عمیق تری برقرار کند. معمولا نوزادان روی شکم خوابانده می شوند تا عضلات گردن، پشت و شانه آن ها تقویت گردد. با یاری بالش شیردهی می توانید محیطی امن برای کودک ایجاد کنید که به راحتی به پشت یا روی شکم خود بچرخد، بازی کند اما آسیبی به بدن او وارد نگردد.

3. آموزش نشستن

نوزادان در سن حدود 5 ماهگی آغاز به یادگیری نشستن می نمایند و تقریبا تا 7 یا 8 ماهگی طول می کشد تا بتوانند به خوبی و بدون یاری بنشینند. بالش شیردهی می تواند یک تکیه گاه امن و مطمئن برای کودک شما باشد. وقتی او کوشش می نماید بنشیند و پشت خود را صاف نگه دارد، بالش از ستون فقرات او محافظت می نماید.

بعلاوه وقتی تعادل خود را از دست می دهد و می افتد، بالش جلوی برخورد کودک به زمین را می گیرد و از سر، گردن و پشت او محافظت می نماید. بعد از اینکه کودک توانایی نشستن پیدا می نماید هم می توانید از این بالش برای حفظ موقعیت و تعادل او در زمان صرف غذا، تماشای کارتون یا بازی کردن بهره ببرید.

3 بالش شیردهی محبوب در همیار مشاوره مگ

حالا که با مزایا و کاربردهای بالش شیردهی آشنا شدید، بد نیست با 3 بالش محبوب در فروشگاه همیار مشاوره هم آشنا شوید تا انتخاب برایتان راحت تر باشد. این بالش ها به توصیه خریداران برترین محصول موجود در بازار بوده و بیشترین مقدار رضایت را کسب نموده اند.

1. بالش شیردهی دی روحه مدل اژدها سوار

این بالش مخصوص استفاده بچه ها از بدو تولد تا 2 سالگی است. الیاف پلی استری نرم آن با روکش پنبه ای پوشیده شده به راحتی برای شیردهی نوزادان دوقلو هم قابل استفاده است. در دو طرف این محصول دو حلقه قرار گرفته است که برای وصل کردن دندان گیر و اسباب بازی های کودک مناسب هستند. شما می توانید این بالش را به راحتی در ماشین لباسشویی بشویید.

2. بالش شیردهی هلوبیبی مدل 2132.3

روکش پولیشی و پنبه ای بسیار نرم این بالش با الیاف پشم شیشه، آن را به یک گزینه مناسب برای استفاده شما تبدیل نموده است. شکل ظاهری و چند لایه این محصول به شما امکان تنظیم آن در 6 حالت مختلف را می دهد. به همین علت می توانید برای شیردهی در هر شرایطی از آن بهره ببرید.

بعلاوه می توانید کودک را برای بازی کردن به راحتی در بخش داخلی این بالش قرار دهید. این محصول که برای استفاده تا 2 سالگی مناسب است بسیار سبک بوده، به راحتی در ساک نوزاد هم جا می گردد. شما می توانید این بالش را به راحتی برای شست وشو در ماشین لباسشویی قرار دهید.

3. بالش شیردهی دی روحه مدل Nursing

طراحی ارگونومیک این بالش علاوه بر قرار دادن بدن مادر در شرایط مناسب، بدن کودک را هم در شرایط مطلوبی نگه می دارد. وقتی نوزاد روی این بالش قرار می گیرد، سر او زاویه 30 درجه ای نسبت به بدن پیدا می نماید و در نتیجه به راحتی می تواند تغذیه کند. بعلاوه در این حالت امکان رفلاکس وجود ندارد و مسئله ای در هضم غذا پیش نمی آید. جنس الیاف داخلی آن از پلی استر است و روکش نرم و پنبه ای دارد. روکش این بالش به راحتی و با یاری یک زیپ باز می گردد و می توانید آن را برای شست وشو در ماشین لباسشویی قرار دهید. وزن این بالش کمتر از یک کیلوگرم است و برای استفاده نوزادان تا یک سالگی مناسب است.

مرور کلی

شیر دادن به کودک یکی از لذت بخش ترین کارها برای والدین است. تماشای شیر خوردن کودک، احساس خواب آلودگی که در چشم های نوزاد موج می زند و آرامش بعد از تغذیه از زیباترین صحنه هایی است که می توان دید. اما یک مشکل در این میان قرار گرفته است و آن درد و گرفتگی دست، بازو و کتف مادر یا پدر است. تحمل وزن کودک برای مدت طولانی کمی سخت است و می تواند باعث گرفتگی عضلات و ایجاد احساس کوفتگی در بدن گردد. بالش شیردهی وسیله ای است که می تواند از این عوارض جلوگیری کند. بعلاوه استفاده از آن مزایایی برای نوزاد دارد که در این مطلب به خوبی به آن ها پرداخته شده است.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت همیار مشاوره مگ را بخوانید.

منبع: koalababycare

منبع: دیجیکالا مگ

به "7 علت که ثابت می نماید استفاده از بالش شیردهی برای شما مفید است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 علت که ثابت می نماید استفاده از بالش شیردهی برای شما مفید است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید