مصالح ساختمانی

تهدید حریم شهر باستانی بیشاپور با کاشت گل

یک کنشگر میراث فرهنگی در استان فارس از اقداماتی برای زیر کشت بردن حدود 30 هکتار از عرصه و حریم شهر باستانی بیشاپور اطلاع داد. این منطقه سال 1397 با پرونده منظره یا محور ساسانی استان فارس در یونسکو ثبت جهانی شده است.

10 اسفند 1402

داستان غم انگیز یک خانواده با کشف 2 گور

باستان شناسان اعلام کردند دو گور بزرگی که در شمال بلغارستان کشف شده است، داستان غم انگیز یک خانواده ثروتمند رومی را که در قرن سوم میلادی شاهد درگذشت فرزندشان بودند، روایت می کند.

30 بهمن 1402

فاز دوم بازسازی پل خشتی خطیبان به خاتمه رسید

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارشات منتشر شده، فاز دوم بازسازی پل خشتی خطیبان به خاتمه رسید.

16 بهمن 1402

روش ساخت روان کننده بتن

اگر شما هم در انجام فعالیت های صنعتی و ساختمانی دست اندر کار باشید، حتما می دانید که روان کننده بتن چیست. امروزه روان کننده های بتن را نماینده افزودنی های سیمان می دانند. به همین علت اهمیت استفاده از آن افزایش پیدا نموده است. این است که بسیاری از افراد...

19 شهریور 1401

سود سهام عدالت تا انتها هفته واریز می گردد

معاونت نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس اوراق بهادار از واریز سود سهام عدالت به حساب سهامداران تا خاتمه هفته جاری اطلاع داد.

19 اردیبهشت 1401

فراوری ترکیباتی شبیه به نفت از گیاهان با یاری فناوری نانو

تیمی از محققان با ترکیب تخمیر و پالایش شیمیایی، فناوری را توسعه داده اند که می تواند مایعات نفت مانند را از گیاهان فراوری کند. در این فناوری از نانوذرات به عنوان کاتالیست استفاده شده است.

14 بهمن 1400

20 جزیره زیبا در دنیا (قسمت اول)

از نگاه تمام مردم دنیا، یکی از برترین منطقه ها برای استراحت، سواحل اطراف دریا به شمار می فرایند. سالانه افراد بسیار زیادی به سواحل سراسر دنیا سفر و اوقاع فراغت خود را در چنین منطقه های سپری می نمایند. سواحل، دریا ها، جزایر و هرآنچه که با آب در ارتباط است،...

29 دی 1400

خلخال؛ منطقه ای با 3 اقلیم

شهرستان خلخال واقع در جنوب شرق استان اردبیل دارای سه اقلیم مدیترانه ای خشک و گرم، مدیترانه ای گرم و مدیترانه ای معتدل است. به دلیل کوهستانی بودن منطقه ، اندازه بارندگی آن از سالی به سال دیگر فرق دارد. خلخال دارای زمستان های سرد و تابستان های معتدل...

9 آذر 1400

آیا وعده های پرداخت حقوق کارگران سد شفا رود عملی می گردد؟ ، توقف پروژه به علت اختلاف کارفرما و پیمانکار

پروژه سد مخزنی شفارود به خاطر اختلاف کارفرما و پیمانکار و کمبود مصالح مدتی است تعطیل شده و این امر مسائل فراوانی را برای کارکنان و کارگران سد ایجاده نموده و برای دریافت به موقع حقوق خود مشکل دارند.

2 آذر 1400

تفاوت طراحی داخلی با معماری و دکوراسیون داخلی سایر مقالات

با کمی جستجو می توانید به مقالات و مباحث زیادی با موضوعات معماری، معماری داخلی، طراحی داخلی، دکوراسیون داخلی برسید.

31 مرداد 1400

امید بورس ناامید شد

خبرنگاران : در حالی که رشد تقاضا و ورود پول های حقیقی در هفته گذشته سهام داران را به رشد بورس امیدوار نموده بود، امروز شاخص کل 24 هزار واحد سقوط کرد تا امیدها نقش بر آب گردد.

12 بهمن 1399

نگاهی به 8 ساحل رویایی دنیا

دریا جذابیت های خاصی دارد، از غذاهای دریایی گرفته تا مروارید و مرجان های زیبای درون آن. اما برخی معتقدند زیبایی دریا تنها به درون آن خلاصه نمی شود. ساحل هایی در دنیا وجود دارند که با دیدن زیبایی خیره کننده آنها دیگر به درون دریا فکر نمی کنید. طبیعت پر...

18 دی 1399

بهره برداری از باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش تا شروع سال 1400

باند جنوبی فرودگاه بین المللی جزیره کیش با هدف نشست و برخواست هواپیمای پهن پیکر ایر باس A380 دراین منطقه ساخته می گردد.

10 دی 1399