آمار انتشار کتاب در تیرماه 1402 اعلام شد

به گزارش همیار مشاوره، آمار موضوعی کتاب های ثبت شده در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران نشان می دهد از مجموع کل کتاب های منتشر شده در تیر ماه 1402، تعداد 7هزار و 161 عنوان تالیف و 2هزار و 513 عنوان ترجمه بوده است. موضوعات ادبیات، یاری درسی، علوم اجتماعی، علوم عملی و دین بیشترین سهم آثار تالیفی را به نام خود ثبت کردند و از موضوعات ادبیات، کودک و نوجوان، علوم عملی، فلسفه و روان شناسی و علوم اجتماعی بیشترین ترجمه انجام شده است.

آمار انتشار کتاب در تیرماه 1402 اعلام شد

به گزارش روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، در اولین ماه تابستان امسال 9هزار و 674 عنوان کتاب از سوی هزار و 244 ناشر در کشور منتشر شده است که در مقایسه با 8هزار و 28 عنوان کتاب منتشر شده در بازه زمانی مشابه در سال گذشته 21 درصد افزایش داشته است.

تعداد کتاب های منتشر شده در موضوعات علوم طبیعی و ریاضیات، فلسفه و روان شناسی، کلیات، تاریخ و جغرافیا، علوم اجتماعی، علوم عملی و کودک و نوجوان در مقایسه با تیر ماه سال 1401 به ترتیب افزایش 45، 33، 28، 20، 16، 15 و 12 درصدی داشته اند.

ناشران استان تهران از مجموع کل کتاب های چاپ شده در این ماه 6هزار و 462 عنوان کتاب منتشر نموده اند که در مقایسه با تیر ماه سال گذشته افزایش 19درصدی را تجربه نموده است. تعداد کتاب های منتشر شده از سوی ناشران در سایر استان ها با افزایش 23درصدی در مقایسه با تیر ماه سال 1401 به عدد 3هزار و 212 عنوان کتاب رسیده است. در این ماه ناشران استان تهران در موضوعات ادبیات، یاری درسی، علوم اجتماعی، علوم عملی و کودک و نوجوان بیشترین آثار را روانه بازار نشر نموده اند و بیشترین آثار منتشر شده از سوی ناشران سایر استان ها به موضوعات ادبیات، دین، علوم اجتماعی، کودک و نوجوان و علوم عملی اختصاص پیدا نموده است.

در تیر ماه امسال 6هزار و 336 عنوان کتاب چاپ اول و 3هزار و 338 عنوان کتاب چاپ مجدد در پیشخان کتابفروشی های کشور نهاده شد. ناشران بیشترین آثار چاپ اول را در موضوعات ادبیات، علوم اجتماعی، علوم عملی، دین و یاری درسی و بیشترین آثار چاپ مجدد را در موضوعات یاری درسی، ادبیات، کودک و نوجوان، فلسفه و روان شناسی و دین در کشور منتشر نموده اند.

منبع: فرارو

به "آمار انتشار کتاب در تیرماه 1402 اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار انتشار کتاب در تیرماه 1402 اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید