آنفلوآنزا جان گرفت، افزایش مراجعه بیماران به بیمارستان ها

به گزارش همیار مشاوره، شرایط ابتلا به آنفلوآنزا در خراسان جنوبی دارای روند افزایشی است و مراجعه به بیمارستان ها نیز افزایش یافته است.

آنفلوآنزا جان گرفت، افزایش مراجعه بیماران به بیمارستان ها

شایسته، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از اواسط مهر وارد پیک بیماری آنفلوآنزا شده ایم و روزانه 15 تا 25 مورد ابتلا به آنفلوآنزا در استان شناسایی می شوند و تحت مراقبت قرار می گیرند.

او افزود: از ابتدای شیوع آنفلوآنزا در خراسان جنوبی تا به امروز مورد فوت ناشی از این بیماری گزارش نشده است.

شایسته با بیان اینکه طول دوره بیماری آنفلوآنزا سه تا هفت روز به طول می انجامد گفت: مهمترین علائم بیماری شامل تب، سرفه های خشک، خستگی مفرط و بدن درد است.

بیشتر بخوانید

  • آنفلوآنزا هم سر بلند می کند/ تزریق واکسن، راه مقابله با بیماری

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تأکید کرد: با شرایط موجود بیماری در استان اگر شیوه نامه های بهداشتی و فردی رعایت نشود می تواند نگران کننده تر از وضع موجود باشد.

او گفت: از 15 شهریور امسال تا به امروز حدود 900 مورد آزمایش انجام شده که حدود 310 مورد مثبت آنفلوآنزا بوده است.

افزایش مراجعه به بیمارستان ها

اسماعیلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز از افزایش شمار مراجعین به بیمارستان های خراسان جنوبی در چند روز اخیر خبر داد و گفت: براساس نمونه گیری های انجام شده، شاهد موج جدیدی از شیوع آنفلوآنزا هستیم.

او افزود: پیش بینی می شود در دو هفته آینده حجم مراجعین مبتلا به آنفلوآنزا افزایش چشمگیری داشته باشد.

اسماعیلی به شهروندان توصیه کرد در صورت داشتن علائم مشکوک به آنفلوآنزا از جمله تب ناگهانی، سرفه و بدن درد شدید در نوبت کاری صبح با رعایت نکات بهداشتی به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند تا از حجم مراجعه به اورژانس و درمانگاه بیمارستان ها کاسته شود.

رعایت فاصله فیزیکی (بیشتر از یک متر)، استفاده از ماسک در اماکن عمومی و فضا های بسته، رعایت بهداشت فردی و شستشوی مرتب دست ها، تهیه و تلقیح واکسن آنفلوآنزا برای گروه های در معرض خطر و حساس جامعه از مهمترین توصیه هایی است که انتظار می رود شهروندان جدی بگیرند.

همیار مشاوره خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آنفلوآنزا جان گرفت، افزایش مراجعه بیماران به بیمارستان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنفلوآنزا جان گرفت، افزایش مراجعه بیماران به بیمارستان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید