اختراع چینی که انگلیسی ها به نام خود زده بودند! ، عکس

به گزارش همیار مشاوره، توالت سیفون دار 2200 ساله کشف شده در چین، احتمالا یکی از قدیمی ترین توالت های کشف شده در دنیا است و داستان اختراع توالت های مجهز به فلاش تانک های مدرن، در دوران ویکتوریا در انگلستان را زیر سوال می برد.

اختراع چینی که انگلیسی ها به نام خود زده بودند! ، عکس

پریسا عباسی - خبرگزاری دولتی چین در اوایل این هفته گزارش داد که باستان شناسان در چین توالتی را کشف کردند که احتمالاً یکی از قدیمی ترین توالت های کشف شده در دنیا است.

محققان موسسه باستان شناسی آموزشگاه علوم اجتماعی چین، در حین حفاری دو ساختمان بزرگ در ویرانه های کاخی در شهر یویانگ از این کشف شگفت زده شدند.

تخمین زده می گردد که این توالت بین 2200 تا 2400 سال قدمت داشته باشد، یعنی زمانی بین دوره استان های جنگ طلب یا همان عصر تاریخ چینی (Zhanguo) تا شروع سلسله هان (Han Dynasty). این کشف از این جهت جالب است که تصور اختراع توالت های مجهز به فلاش تانکهای مدرن، در دوران ویکتوریا در انگلستان را زیر سوال می برد.

به گزارش روزنامه گلوبال تایمز چین، فن مینگ یانگ، متخصص طراحی ابزارهای باستانی می گوید:این توالت به علت سیستم تخلیه آب، شبیه آنچه امروزه استفاده می گردد، به طرز حیرت انگیزی پیشرفته است.

در تابستان سال گذشته، یک کاسه توالت، همراه با سایر قطعات شکسته توالت و لوله ای که به یک گودال در فضای باز منتهی می گردد، کشف شد. لیو روئی، یکی از اعضای تیم حفاری، به چاینا دیلی گفت: این شیء لوکس کشف شده در استان شانشی چین، احتمالا فقط به وسیله اعضای بلندپایه در این قصر استفاده می شده است.

او افزود که بعد از هر بار استفاده از کاسه توالت، خدمتکاران مجبور بودند داخل آن آب بریزند.

لیو روِیی در مصاحبه با این روزنامه گفت: این اولین و تنها توالت سیفون داری است که تا به حال در چین کشف شده است. کشف این توالت ابتدا همه ما را غافلگیر کرد و سپس باعث خنده ما شد.

تجزیه و تحلیل خاک اطراف این توالت ممکن است، رژیم غذایی و عادات غذایی مردم چین باستان را برایمان آشکار سازد.

این مؤسسه در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: با حفاری های بیشتر باستان شناس در این کاخ، عظمت و شکوه مرکز های سلسله های باستانی چین را در خواهیم یافت.

منبع: ScienceAlert

5858

منبع: خبرآنلاین

به "اختراع چینی که انگلیسی ها به نام خود زده بودند! ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختراع چینی که انگلیسی ها به نام خود زده بودند! ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید