اینستاگرام چگونه با روح و روان مردان بازی می کند؟!

به گزارش همیار مشاوره، اینستاگرام با یک موسسه خیریه بهداشت روان همکاری کرده است تا آگاهی از مسائل مربوط به اعتماد به نفس در مردان را افزایش دهد. برنامه این همکاری زمانی شکل گرفت که نتایج یک نظرسنجی از هزاران مرد در رابطه با یک موضوع منتشر شد.

اینستاگرام چگونه با روح و روان مردان بازی می کند؟!

به گزارش همیار مشاوره به نقل از دیلی میل، غول رسانه های اجتماعی که متعلق به فیسبوک است با موسسه کالم همکاری خواهد کرد تا در مورد چگونگی آسیب رسیدن به سلامت روان و توهم بدشکلی بدن مردان تلاش هایی را آغاز کند. اینستاگرام مسئول فریب بسیاری از مردان است.

یک نظرسنجی از هزاران مرد 16 تا 40 ساله که به سفارش اینستاگرام اجرا شده است نشان می دهد بیش از نیمی از آنها (58 درصد) نسبت به فرم بدن خود احساس خوبی ندارند.

در همین حال ، 48 درصد از پاسخ دهندگان می گویند که سلامت روان آنها به دلیل احساس آنها در مورد بدنشان آسیب دیده است.

اینستاگرام در چند وقت اخیر فشار قابل توجهی به کاربران آورده است و غیرمستقیم اندام هایی را به آنها نشان می دهد که باعث می شود تا این کاربران نسبت به بدن و فرم خود احساس نارضایتی کنند. این یک نوع انقلاب فرهنگی تعبیر می شود.

چنین وضعیتی در رابطه با زنان وجود دارد اما این تحقیق صرفا درباره مردان اجرا شده است، مردانی که بسیاری از آنها در آرزوی سیکس پک و یا بازوهای عضلانی هستند.

بسیاری از پست های فتوشاپ شده در حالت های مصنوعی که توسط اینفلوئنسرها تولید شده اند ، با تصاویر طبیعی همراه با هشتگ هایی مانند # selflove (خودت را دوست داشته باش) جایگزین شده اند.

نکته بسیار جالب اینجاست که زنان نسبت به مردان استقبال بسیار بیشتری از هشتگ خودت را دوست داشته باش کرده اند این در حالی است که مردان چنین نگرشی ندارند و همچنان تحت تاثیر تصاویر فریب انگیز اینستاگرام هستند.

نظرسنجی های مختلف نشان داد که نارضایتی های مردان از اندام خود به دلیل فشارهای ناشی از جامعه است.

برخی از این مردان میگویند که برای داشتن اندامی عالی تحت فشار قرار دارند و نیمی از آنها می گویند که نگرانی آنها در رابطه با داشتن اندام تراشیده و موزون از دیدن تصاویر غیرواقعی در اینستاگرام و سایر رسانه های اجتماعی ناشی می شود.

به دنبال انتشار این نتایج یک سری مصاحبه با مردان مشهور آغاز شده است. این مردان به طور واقعی در رابطه با احساسی که درباره بدنشان دارند صحبت می کنند.

نکته دیگری که در خلال این تحقیقات به دست آمد این است که فرد مدام خود را در آیینه نگاه می کند و بابت آنچه که هست ابراز نگرانی می کند.

به دنبال این بسیاری از کاربران مرد در همان اینستاگرام تجربیات خود را به اشتراک گذاشتند و در رابطه با موضوعات مختلف صحبت کردند.

توجه بیشتر به موضوع زیبایی اندام در طول دوران پاندمی کرونا بیشتر شده چرا که بسیاری در خانه ها ماندند و جز شبکه های اجتماعی سرگرمی دیگری نداشتند. آنقدر از شبکه های اجتماعی استفاده کردند و آنقدر تصاویر فتوشاپ شده، فریب انگیز و غیرواقعی دیدند که باورشان شد که اندام زشتی دارند. این موضوع به خصوص در رابطه با مردانی که اضافه وزن داشتند دیده شد. حتی افرادی هم که به مقدار کمی چربی شکم داشتند نسبت به اندام خود حساسیت پیدا کردند.

کارشناسان بر این عقیده هستند حساسیت بیش از اندازه در رابطه با بدن باعث می شود تا فرد افکاری غیرمعمول در سر خود بپروراند، افکاری همانند استفاده از روش های غیرعلمی و مضر برای رسیدن به اندام ایده آل.

البته هم اکنون نسبت به ماه های قبل مردان زیادتری به هشتگ خودت را دوست داشته باش پیوسته اند چرا که بسیاری از آنها به این نتیجه رسیده اند دیگر نباید گول تصاویر فریب انگیز اینستاگرام را بخورند.

منبع: جام جم آنلاین

به "اینستاگرام چگونه با روح و روان مردان بازی می کند؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینستاگرام چگونه با روح و روان مردان بازی می کند؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید