بهترین غذاهای جزیره بیوک آدا که نباید از دست داد

به گزارش همیار مشاوره، ماهی کباب

ماهی کباب محبوبترین غذای دریایی بین گردشگران جزیره بیوک آداست. این غذای پرطرفدار را می توانید در همه رستوران های دریایی بیوک آدا پیدا کنید. رستوران های milto و palya می توانند گزینه بهتری برای سفارش ماهی کباب باشند.

بهترین غذاهای جزیره بیوک آدا که نباید از دست داد

میگو

اگر در سفر به جزیره بیوک آدا دوست داشتید میگو بخورید، می توانید به رستوران های دریایی و مدیترانه ای جزیره بیوک آدا بروید و میگو را در این رستوران ها به صورت سالاد، خوراک و یا همراه با برنج سفارش دهید. رستوران های akasya، palya و Eskibage teras-paradisos cafe انتخاب خوبی برای شما خواهند بود.

خوراک هشت پا

شاید شما در جزیره بیوک آدا به دنبال غذاهای دریایی خاص تری باشید. جالب است بدانید در رستوران های دریایی بیوک آدا خوراک هشت پا از طرفداران ویژه ای برخوردار است. پس اگر خواستید این غذای نه چندان خوش رنگ و روی دریایی را امتحان کنید، رستوران Heyamola می تواند شما را به هدف تان برساند.

کوفته

کوفته از غذاهای سنتی ترکی است. این کوفته های دوست داشتنی یکی از محبوب ترین غذاهای محلی در رستوران های جزیره بیوک آداست. شما می توانید این غذای خوشمزه را بصورت خوراک یا همراه با برنج سفارش دهید. رستوران کوچک kofte & piaz دوستداران زیادی بین گردشگران بیوک آدا دارد. کوفته های محلی ترکی با کوفته ای که ما در ایران به نام کوفته تبریزی و یا کوفته سبزی می شناسیم، تفاوت دارد.

پیده

پیده جز غذاهای سنتی ترکیه است. این غذا در ظاهر به پیتزایی شبیه است که به شکل قایق درآمده است! شما می توانید در رستوران های ترکی بیوک آدا مثل رستوران Taş Fırın، این غذا را سفارش دهید و از خوردن آن در کنار مناظر زیبای این جزیره رویایی لذت زیادی ببرید.

لاهمجون

دیگر غذای محبوبی که در رستوران های ترکی بیوک آدا بسیار پر طرفدار است لاهمجون است. این غذا از خمیرهای نازکی که روی آن سبزیجات مختلف و گوشت چرخ شده است، تهیه می شود. باید بدانید، قبل از خوردن، باید لاهمجون ها را به صورت لقمه درآورده سپس، میل کنید.

ایمام بایلدی

ایمام بایلدی غذای محلی محبوب ترک ها است این غذا شبیه همان دلمه بادمجان ما ایرانی هاست. شما می توانید در رستوران های ترکی بیوک آدا ایمام بایلدی را به عنوان پیش غذا و یا غذای اصلی سفارش دهید.

دلمه

دلمه های کوچک بیوک آدا را می توانید در تمام رستوران های بیوک آدا سفارش دهید. این فینگرفود های نازک و قلمی، دل گردشگران زیادی را ربوده است. این دلمه های خوشمزه را می توانید در رستوان های Cat kapi،Secret garden و Palya امتحان کنید.

سمبوسه های ترکی

سمبوسه های ترکی بیشتر به شکل لوله ای و کوچک است و جز فینگرفودها به حساب می آید. اندازه این سمبوسه ها خیلی کوچکتر از سمبوسه های آبادانی ما ایرانی هاست. در تمام رستوران های ترکی بیوک آدا می توانید این غذای محلی را سفارش دهید. رستوران secret garden گزینه خوبی برای تست این سمبوسه ها است.

منبع: دالاهو

به "بهترین غذاهای جزیره بیوک آدا که نباید از دست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین غذاهای جزیره بیوک آدا که نباید از دست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید