خالق عینک محبوب آبادانی ها درگذشت

به گزارش همیار مشاوره، خبرنگاران :شرکت لوکسوتیکا ایتالیا، مالک برند عینک های ری بن اظهار داشت که لئوناردو دلوکیو، میلیاردر ایتالیایی و بزرگ ترین سهامدار این شرکت در سن 87 سالگی درگذشت.

خالق عینک محبوب آبادانی ها درگذشت

به گزارش همیار مشاوره : دلوکیو به عنوان یک یتیم در میلان ایتالیا بزرگ شده بود و کارش را در جوانی با تأمین قطعات فریم های عینک شروع کرد.

علت علاقه آبادانی ها به عینک ری بن

آبادان یکی از شهرهای استان خوزستان است، شهری که پس از ساخت پالایشگاه در آن به سرعت پیشرفت کرد و به یکی از مدرن ترین شهرهای ایران تبدیل شد. چه به این شهر زیبا سفر نموده باشید یا نه، حتما شنیده اید که این شهر را با عینک ری بن و عشق به فوتبال برزیل می شناسند اما چرا؟

زمانی که انگلیسی ها با ساخت پالایشگاه، پایشان به این منطقه رسید، نتوانستند نور شدید این منطقه را تحمل نمایند، از این رو عینک های دودی زیادی را به اینجا آوردند، کم کم، کارگران پالایشگاه نیز هرکدام صاحب یک عینک دودی شدند. جالب است بدانید روی بسیاری از این عینک ها روی دسته و کنار مارک ری بن می توانید نام پالایشگاه آبادان را ببینید. گفته می گردد کمپانی ری بن برای تمامی کارکنان شرکت نفت این عینک را طراحی نموده است. نیروی دریایی و خلبانان آمریکا نیز عینک خود را از همین کارخانه تهیه می کردند.

گره خوردن عینک ری بن و تاریخ آبادان سبب شده تا مردم این شهر عرق خاصی به آن داشته باشند، تا حدی که گفته می گردد در خانه هر آبادانی یک عینک ری بن اصل پیدا می گردد. عینک ری بن آنقدر در این شهر اهمیت دارد که گاهی در میان جهیزیه دختران این شهر نیز می توانید عینک ری بن ببینید. مردم آبادان از هر طبقه ای و با هر لباس و تیپی این عینک را در میان تیپ خود جای می دهند، روزها آن را روی چشمشان می گذارند و در ساعات غیرآفتابی آن را روی موهایشان گذاشته و یا آن را از یقه پیراهنشان آویزان می نمایند.

هنوز هم عینک ری بن های اصلی که از گذشته ها در میان کارکنان شرکت نفت رایج بود در دست جوانان پیدا می گردد. اما خبری از عینک های اصل ری بن نو نیست، چرا که قیمت گزافی دارند. عینک هایی که در حال حاضر در بازار یافت می شوند اکثرا تقلبی اند و از آن عینک های با کیفیت ریبن در زمان های گذشته خبری نیست. اگر بخواهید از آن ریبن های قدیمی هم خریداری کنید باید کلی بگردید تا کسی حاضر گردد آن را به شما بفروشد، آن هم به قیمت یک عتیقه واقعی!

حس نوستالژیک عینک ریبن های قدیمی باعث شده نه تنها همه آبادانی ها عاشق آن باشند و با آن عکس بگیرند، بلکه المانی نیز از عینک ریبن در سطح شهرشان گذاشته اند و با این کار گوشه ای از تاریخ از آبادان را به نمایش گذاشته اند.

منبع: توریسم آنلاین

به "خالق عینک محبوب آبادانی ها درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خالق عینک محبوب آبادانی ها درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید