خبرنگاران بورل خواهان تنش زدایی میان ترکیه و سوریه شد

به گزارش همیار مشاوره، لندن - خبرنگاران - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه در ملاقات با خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه خواهان کاهش تنش ها میان آنکارا و دمشق شد.

خبرنگاران بورل خواهان تنش زدایی میان ترکیه و سوریه شد

جوسپ بورل که راس هیاتی از اتحادیه اروپا در آنکارا به سر می برد، پس از دیدار با وزیر دفاع ترکیه یادآور شد که شرایط انسانی در استان ادلب سوریه وخیم است.

وی با انتشار پیامی در توییتر، بر ضرورت کاهش تنش ها میان آنکارا و دمشق و ادامه رایزنی با مقامات ترک، در مورد چالش های امنیتی و دفاعی تاکید نمود.

بورل پیش از این دیدار، با وزیر کشور ترکیه هم دیدار نموده بود. در این دیدار دو طرف درخصوص چالش های مرزی میان ترکیه و اتحادیه اروپا رایزنی کردند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه یانتس لنارچیچ کمیساریای مدیریت بحران اتحادیه و هم زمان با حضور دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس در آنکارا به سر می برد.

راب دیروز (سه شنبه) با مولود چاووش اوغلو همتای ترک خود دیدار کرد و در نشست خبری توضیح داد: تنها به وسیله راه چاره سیاسی می توان به صلح پایدار در سوریه رسید.

وی تحولات چند سال اخیر در سوریه را یکی از فاجعه بار ترین نمونه درگیری ها در تاریخ بشر توصیف کرد و خواهان سرانجام فوری خشونت ها در این منطقه شد.

تنش ها میان سوریه و ترکیه به دنبال عملیات آزادسازی استان ادلب از سوی ارتش سوریه و لشکرکشی آنکارا به این استان و تشدید درگیری های نظامی میان دو طرف طی روزهای اخیر افزایش یافته است.

ارتش سوریه در ماه های اخیر علیه تروریست های مستقر در ادلب در حال عملیات نظامی از زمین و هوا است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بورل خواهان تنش زدایی میان ترکیه و سوریه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بورل خواهان تنش زدایی میان ترکیه و سوریه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید