دستیابی به صندلی نخست صادرات محصولات فرهنگی با اجرای سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم

به گزارش همیار مشاوره، پرویز کرمی گفت: هدف از اجرای سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم رسیدن به صندلی نخست صادرات محصولات فرهنگی و بومی است.

دستیابی به صندلی نخست صادرات محصولات فرهنگی با اجرای سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم

پرویز کرمی رئیس ستاد اجرایی سازی سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم در گفت وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی همیار مشاوره،اظهار کرد: با تصویب سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم به وسیله شورای عالی انقلاب فرهنگی این سند از تاریخ 1400/4/9 دستور اجرای این سند ابلاغ شد.

او اضافه کرد: ماهیت فرهنگی سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم در حوزه صنایع فرهنگی که از آن به عنوان صنایع خلاق هم نام برده می گردد سبب شده تا بیشتر در حوزه های فناورانه، خلاقانه و دانش بنیان ها متمرکز شوند.

رئیس ستاد اجرایی سازی سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم گفت:حمایت از فناوری و نوآوری های اجتماعی به عنوان راه حلی نو برای حل مسائل اجتماعی موجود در کشور از جمله اهداف ایجاد ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم در ذیل معاونت علم و فناوری با نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود.

کرمی اعلام کرد:گشترش مخاطبان ملی و فراملی، افزاش تولیدات فرهنگی و دانش فنی، دستابی به نظام نوآوری کارآمد صنایع فرهنگی از دیگر نکاتی است که در ایجاد و عملیاتی سازی این سند مورد توجه قرار گرفته است تا در نهایت با ایجاد برند های معتبر جهانی برای محصولات بومی خود، صندلی نخست صادرات محصولات فرهنگی و بومی را از آن خود کنیم.

او توضیح داد: با توجه به این که 22 نهاد و وزراتخانه متولی این سند هستند بنابراین ضروری است تا ساختار ها و نهاد های حاکمیتی و دولتی برای اجرای بند های این سند در کنار یکدیگر قرارگیرند و به همین علت وزارت های بسیاری از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد، وزارت کشور، وزارت ارتباطات، وزارت میراث فرهنگی، وزارت علوم تحقیقات فناوری، وزارت صنعت معدن تجارت، وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان عضو این ستاد هستند.

او در مورد بودجه در نظر گرفته شده برای اجرای این سند اعلام کرد: اجرای برنامه اکوسیستم صنایع فرهنگی و خلاق در معاونت علم و فناوری مشابه سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم بود که در شورای عالی انقلاب فرهنگی در دست آنالیز بوده است که در نهایت این برنامه منجر به ایجاد پلتفرم خانه های خلاق و نوآوری شد و از بودجه ای که برای این کار تخصیص داده شده است، می توان برای پیشبرد اهداف سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم استفاده کرد.

او در نهایت یادآور شد: خانه های خلاق و نوآوری با توجه به این که در موضوعات مختلف فرهنگی در حال فعالیت هستند تجربیات افراد فعال در این حوزه ها به شدت در پیشبرد اهداف این سند یاری کننده خواهند بود.

بیشتربخوانید:

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "دستیابی به صندلی نخست صادرات محصولات فرهنگی با اجرای سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستیابی به صندلی نخست صادرات محصولات فرهنگی با اجرای سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید