سازنده سریال پرطرفدار مارکو پولو درگذشت، کارگرادنی که دهه شصتی ها با فیلم هایش خاطره دارند

به گزارش همیار مشاوره، جولیانو مونتالدو که در ایران با سریال پرطرفدار مارکوپولو در دهه 60 هواداران فراوانی داشت روز گذشته در سن 93 سالگی درگذشت.

سازنده سریال پرطرفدار مارکو پولو درگذشت، کارگرادنی که دهه شصتی ها با فیلم هایش خاطره دارند

جولیانو مونتالدو (1930-2023) روز گذشته درگذشت. این کارگردان ایتالیایی در ایران بیشتر به خاطر سریال مارکوپولو با موسیقی انیو موریکونه معروف است.

در سال 1951 زمانی که مونتالدو هنوز دانشجویی جوان بود به وسیله کارلو لیتزانی برای بازی در نقش اصلی فیلم توجه! راهزنان! استخدام شد. پس از این تجربه او به عنوان دستیار کارگردان با لیتزانی و جیلو پونته کوروو به همکاری پرداخت. او در سال 1960 نخستین فیلم خود را با نام پراندن کبوتر کارگردانی کرد. این فیلم که در خصوص مقاومت پارتیزان بود در همان سال به بخش رقابتی جشنواره فیلم ونیز راه یافت. در سال 1965 فیلم بی باک را که نمایشی تلخ و معترضانه از توسعه مالی ایتالیا بود، نوشت و کارگردانی کرد. این فیلم جایزه ویژه هیئت داروان جشنواره فیلم برلین را به دست آورد. سپس در سال 1967 گرند اسلم (پیروزی بزرگ) را با حضور بازیگران بین المللی ساخت. مونتالدو در سال 1982، به کارگردانی سریال بزرگ مارکوپولو (درباره زندگی مارکو پولو گردشگر ایتالیایی) پرداخت که برنده جایزه امی در بخش برنامه های تلویزیونی شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "سازنده سریال پرطرفدار مارکو پولو درگذشت، کارگرادنی که دهه شصتی ها با فیلم هایش خاطره دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازنده سریال پرطرفدار مارکو پولو درگذشت، کارگرادنی که دهه شصتی ها با فیلم هایش خاطره دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید