شاهزاده سعودی دومین سهامدار بزرگ توئیتر

به گزارش همیار مشاوره، شاهزاده سعودی اظهار داشت: پس از ایلان ماسک، دومین سهام دار شبکه اجتماعی توئیتر است.

شاهزاده سعودی دومین سهامدار بزرگ توئیتر

هلدینگ پادشاهی المملکه القابضه که با نام بین المللی Kingdom Holding Company فعالیت دارد، و نیز دفتر شاهزاده ولید بن طلال بن عبدالعزیز طی دو بیانیه جداگانه از انتها واگذاری 34.95 میلیون سهم کنونی در توئیتر به ارزش 7 میلیارد ریال به شرکت خصوصی نو توئیتر خبر دادند.

در این دو بیانیه که نسخه ای از آن در وبگاه اموال منتشر شد، آمده است: به این ترتیب شرکت المملکه القابضه و دفتر شاهزاده ولید بن طلال، دومین سهامدار عمده توئیتر پس از ایلان ماسک خواهند بود و این اقدام در راستای استراتژی سرمایه گذاری بلندمدت شرکت انجام شده است.

ولید بن طلال 35 میلیون سهم این شبکه اجتماعی که بالغ بر 5 درصد آن است را در دست دارد. شرکت المملکه القابضه نیز متعلق به این شاهزاده سعودی است که با اعلام این که ولید بن طلال دومین سهامدار بزرگ توییتر است، به طور ضمنی تاکید نمود که این شاهزاده سهام خود را در توییتر نفروخته است.

فروردین گذشته بود که اخباری در مورد پیشنهاد ایلان ماسک به این شاهزاده میلیاردر سعودی که از سهامداران اصلی توییتر است، برای خرید سهام او منتشر شد و سپس خاطرنشان کرد که ولید بن طلال، این پیشنهاد را رد و با انتشار توییتی نوشت که پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید یکجای همه سهام توئیتربه مبلغ 54.2 دلار برای هر سهم با ارزش واقعی این شرکت فاصله دارد و به همین علت آن را رد نموده است.

اما انتها، روز گذشته پس از ماه ها درگیری حقوقی اعلام شد که انتها ایلان ماسک توانست توئیتر را به قیمت 44 میلیارد دلار خریداری کند و به این ترتیب توییتر را نیز مانند شرکت هایی، چون تسلا و اسپیس اکس تحت کنترل خود درآورد.

او پس از انجام این معامله در توییتی نوشت: پرنده از قفس آزاد شد. منظور او از پرنده، نماد توئیتراست که به شکل یک پرنده آبی است. ماسک به عنوان نخستین اقدام عملی، حکم اخراج مدیرعامل و مدیران ارشد توییتر را صادر کرد.

ولید بن طلال نیز با انتشار توئیت خطاب به ایلان ماسک نوشت: دوست عزیز، ادامه راه را در کنار هم خواهیم بود.

همیار مشاوره علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شاهزاده سعودی دومین سهامدار بزرگ توئیتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهزاده سعودی دومین سهامدار بزرگ توئیتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید