صعود چهارپله ای خادم الشریعه در رنکینگ جهانی

به گزارش همیار مشاوره، در رنکینگ منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی شطرنج خادم الشریعه با چهار پله صعود در رده پنجاه و سوم قرار گرفته است.

صعود چهارپله ای خادم الشریعه در رنکینگ جهانی

به گزارش ایسنا و به نقل از فدراسیون شطرنج، فدراسیون دنیای شطرنج فهرست ریتینگ اول ژانویه سال 2018 میلادی منتشر کرد. در این فهرست و در بخش استاندارد برترین شطرنجبازان زن دنیا سارا سادات خادم الشریعه با 2413 واحد ریتینگ و چهار پله صعود در رده پنجاه و سوم برترین شطرنجبازان بانوی دنیا جای گرفته است. هو یفان با 2680 واحد همچنان صدرنشین است. جو ونجون با 2567 واحد ریتینگ در رده دوم واقع شده است و آنا موزیچوک با 2571 واحد در رده سوم ایستاد.

در بخش استاندارد شطرنجبازان دختر ایرانی سارا سادات خادم الشریعه با 2413 واحد ریتینگ همچنان در صدر جدول واقع شده است. آتوسا پورکاشیان با 2331 واحد ریتینگ در رده دوم واقع شده است و میترا حجازی پور با 2315 واحد در صندلی سوم ایستاده است.

مبینا علی نسب ، هانیه خلجی، مینو عسگری زاده، درسا محمد ابراهیم خان، آناهیتا زاهدی فر، آناهیتا غلامی و رعنا حکیمی فرد در رده های بعدی جای گرفتند. در بخش استاندارد شطرنجبازان کشورمان استاد بزرگ پویا ایدنی با 2595 واحد ریتینگ در صدر جدول واقع شده است. سید محمد امین طباطبایی با 2577 واحد ریتینگ در رده دوم واقع شده است و پرهام مقصودلو با 2572 واحد در صندلی سوم ایستاد. علیرضا فیروزجا ، احسان قائم مقامی، امیررضا پوررمضانعلی، مسعود مصدق پور، پوریا درینی، آرین غلامی، و شاهین لرپری زنگنه در رده های بعدی جای گرفتند.

بردیا دانشور با افزایش 91.58 واحدی ریتینگ به عدد 2398 رسید و در صندلی اول رده سنی زیر 12 سال دنیا ایستاد.

در رده بندی دنیای مگنوس کارلسن قهرمان حال حاضر دنیا با 2834 واحد ریتینگ در صدر برترین شطرنجبازان دنیا در بخش استاندارد واقع شده است.

فابیانو کاروانا آمریکایی با 2811 واحد ریتینگ و شهریار ممدیارف آذربایجانی با 2804 واحد ریتینگ در رده رده های دوم و سوم برترین شطرنجبازان جای گرفتند.

کشورمان با میانگین ریتینگ 10 نقر برتر 2533 واحد در رده سی و یکم دنیا و سوم آسیا جای گرفت. در آسیا نیز فاصله ایران با تیم چهارم آسیا افرایش یافته و با کشور ویتنام به 15 واحد رسیده است.

در این فهرست ایران دارای 29432 شطرنج باز دارای شناسه فیده است در حالی که در دنیا 733133 نفر دارای این شناسه هستند بعنی در حدود 4٪ شطرنج بازان دنیا. و تعداد بازیکنان ریتینگ دار ایرانی به 7720 نفر رسیده است که در دنیا 295641 نفر دارای ریتینگ هستند یعنی در حدود 2/6 درصد.

هم اکنون در رده های بلافاصله پیش از ایران و با اندکی فاصله کشورهای پرو, ایتالیا و سوئد قرار دارند که چنانچه میانگین شطرنج بازان ایران تنها 5 واحد افزایش یابد ایران به رده بیست و هشتم دنیا صعود خواهد نمود.

منبع: انتخاب

به "صعود چهارپله ای خادم الشریعه در رنکینگ جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود چهارپله ای خادم الشریعه در رنکینگ جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید