طرز تهیه سالاد لبو و اسفناج آسان و خوشمزه

به گزارش همیار مشاوره، ممکن است آماده سازی این سالاد کمی زمان ببرد اما اگر طعم بی نظیرش را بچشید، مطمئن می شوید که ارزشش را داشته است. علاوه بر طعم عالی، این سالاد ارزش غذایی بالایی دارد و سرشار از آنتی اکسیدان است، همچنین فاقد گلوتن است و برای کسانی که دیابت دارند یا گیاه خوار هستند بسیار مناسب است. امروزه اهمیت دادن به رژیم غذایی سالم همه افراد را درگیر کرده است و باور کنید سالم خوری به معنای محرومیت از غذاهای خوشمزه و طعم دار نیست. با طرز تهیه سالاد لبو و اسفناج همراه ما باشی تا این ادعایمان را باور کنید.

طرز تهیه سالاد لبو و اسفناج آسان و خوشمزه

شما نمی توانید از خوردن سالاد لبو دست بکشید و ته مزه شیرین آن شما را سرحال تر می کند. این سالاد را می توانید مثل سالاد لبو با پنیر کبابی، به عنوان پیش غذا و یا یک وعده غذایی کامل، میل کنید.

  • مواد لازم برای تهیه سالاد لبو و اسفناج

  • مواد لازم برای تهیه سس

لبو(پوست کنده و اسلایس شده) یک و نیم پیمانه

سیب زمینی یا سیب زمینی شیرین(پوست کنده و اسلایس شده) یک و نیم پیمانه

گردو (درشت خرد شده) نصف پیمانه

پنیر موزارلا کاله خرید آنلاین 150 گرم

اسفناج یا بیبی اسفناج به مقدار لازم

روغن زیتون دو قاشق غذاخوری

سرکه بالزامیک یک چهارم پیمانه

روغن زیتون نصف پیمانه

عسل یا شربت افرا یک چهارم پیمانه

نمک یک چهارم قاشق غذاخوری

  • طرز تهیه سالاد لبو و اسفناج

مرحله اول

فر را با دمای 375 درجه فارنهایت روشن کنید. در فاصله گرم شدن فر، لبوها را به اسلایس های شش میلی متری و سیب زمینی ها را به اسلایس های 12 میلی متری برش بزنید. سپس آن ها را به همراه روغن زیتون و نمک داخل یک زیپ کیپ یا کاسه بزرگ بریزید و خوب مخلوط کنید تا تمام مواد به روغن زیتون و نمک آغشته شوند.

مرحله دوم

یک سینی فر بردارید و آن را با دو لایه کاغذ روغنی بپوشانید و مواد را داخل آن بریزید. مواد را به مدت 25 تا 30 دقیقه داخل فر بگذارید تا یک طرف آن ها برشته شود و بعد آن ها را از فر بیرون بیاورید.

مرحله سوم

یک کاغذ روغنی دیگر داخل سینی فر قرار دهید و گردوها را روی آن بریزید تا به مدت سه تا پنچ دقیقه برشته شوند.

مرحله چهارم

مواد لازم برای سس(سرکه بالزامیک، عسل، روغن زیتون، نمک) را داخل یک کاسه متوسط بریزید و با ویسک هم بزنید تا خوب مخلوط شوند.

حالا هشت کاسه مخصوص سرو سالاد بردارید و کف آن ها دو عدد بیبی اسفناج قرار دهید. پنیر را به هشت قسمت مساوی تقسیم کنید و روی اسفناج ها بریزید. لبو و سیب زمینی ها را داخل ظروف ریخته و روی آن ها سس مخصوص بریزید. گردوها را با دقت روی سالاد بچینید. اگر دوست دارید می توانید سالاد را زمانی که هنوز لبوها گرم هستند، سرو کنید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه سالاد لبو و اسفناج آسان و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سالاد لبو و اسفناج آسان و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید