فیلیپین پایگاه های نظامی خود را در اختیار آمریکا قرار می دهد

به گزارش همیار مشاوره، خبرنگاران: فیلیپین در حالی موافقت خود را با دسترسی آمریکا به پایگاه های نظامی اعلام کرده است که تنش ها در روابط فیلیپین و چین بر سر مالکیت آب های دریای جنوب چین به شدت افزایش یافته است.

فیلیپین پایگاه های نظامی خود را در اختیار آمریکا قرار می دهد

به گزارش گروه بین الملل همیار مشاوره به نقل از رویترز، پیمان جدید امنیتی بین آمریکا و فیلیپین این امکان را برای نیروهای آمریکایی فراهم می کند تا به پایگاه های نظامی فیلیپین دسترسی داشته باشند. پیشنهاد فیلیپین برای در اختیار قراردادن پایگاه های نظامی به نیروهای آمریکایی در جریان ششمین دور مذاکرات دو طرف در واشنگتن که هفته گذشته انجام ارائه شده است.

بر اساس این گزارش مقام های فیلیپینی امیدوارند تا مفاد پیمان امنیتی جدید بین دو کشور تا سفر آینده باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به مانیل نهایی شود. اوباما قصد دارد ماه آینده به کشورهای آسیایی از جمله فیلیپین سفر کند. معاون وزیر دفاع فیلیپین در کنفرانس خبری تاکید کرد، توافق بین دو آمریکا و فیلیپین در خصوص بسیاری از زمینه های همکاری در چارچوب پیمان جدید امنیتی حاصل شده و این قرارداد حدود 80 درصد نهایی شده است.

آمریکا قصد دارد در راستای راهبرد خود در آسیا با هدف کاهش نفوذ چین، نیروهای خود در آسیا اقیانوسیه را افزایش دهد. آمریکا پیمان های نظامی و امنیتی مشابهی را نیز با سنگاپور و استرالیا به امضا رسانده است. این توافقنامه به آمریکا این اجازه را می دهد تا نیروهای نظامی، کشتی ها و هواپیماهای بیشتری را در منطقه مستقر کند.

مقام های مانیل خواستار تقویت حضور نظامی آمریکا در این کشور به منظور مقابله با بلندپروازی های پکن در دریای جنوبی چین هستند. علی رغم تلاش های دیپلماتیک و سیاسی که از سال گذشته آغاز شده تنش در روابط چین و فیلیپین به شدت افزایش یافته است. غیر از چین و فیلیپین سایر کشورهای منطقه نیز ادعاهای زیادی در خصوص مالکیت دریای جنوبی چین مطرح کرده اند.

منبع: تسنیم

به "فیلیپین پایگاه های نظامی خود را در اختیار آمریکا قرار می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلیپین پایگاه های نظامی خود را در اختیار آمریکا قرار می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید