مضرات استفاده مکرر از GPS برای مهارت های ذهنی

به گزارش همیار مشاوره، بسیاری از مردم برای رسیدن به مقاصد مختلف خود به سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) متکی هستند؛ اما یک مطالعه نو نشان داده است که استفاده مداوم از این فناوری ممکن است یک مهارت ذهنی مهم را مختل کند.

مضرات استفاده مکرر از GPS برای مهارت های ذهنی

به گزارش باشگاه همیار مشاوره، مجله ایتالیایی فوکوس نوشت که اتکا به GPS همواره خوب نیست؛ زیرا اتکا به حافظه در هنگام پیمایش بین جاده ها باعث کارآمدتر شدن سیستم مغز ما می گردد و بالعکس.

این مجله اعلام کرد که کاهش استفاده از GPS در تربیت حس جهت یابی و بهبود حافظه فضایی، یعنی توانایی پردازش اطلاعات مربوط به محیط اطراف و ایجاد نقشه ذهنی مکان ها مفید است.

اثبات این نظریه به وسیله مطالعه اجرا شده به وسیله دانشگاه مک مستر در کانادا به دست آمد که در آن افراد بین 18 تا 87 سال را با درجات مختلف از نظر توانایی آن ها در شناسایی جهت ها مقایسه کرد.

شرکت نمایندگان در طول یک آزمایش تمرین هایی را انجام دادند که در آن هر یک از آن ها در یک جنگل یا در شهری بدون مسیر از پیش معین شده حرکت می کردند؛ اما از یک سری نقاط عبور می کردند تا فقط با استفاده از یک قطب نما و یک نقشه به مقصد برسند.

معین شد که شرکت نمایندگان مسن تر و با تجربه تر، پس از توسعه حافظه فضایی بیشتر، می توانند به وسیله نقشه ذهنی، بیشتر از جوانان به توانایی های ذهنی خود تکیه نمایند.

مطالعه ای که به وسیله دانشگاه لیون و دانشگاه کالج لندن اجرا شده است نیز همین ایده را تایید می نماید. بزرگ شدن در حومه شهر یا در شهری با نقشه پیچیده، حس جهت را در ساکنان آن در مقایسه با افرادی که در مراکز شهری متولد شده اند، توسعه می دهد.

منبع: الیوم السابع

منبع: فرارو

به "مضرات استفاده مکرر از GPS برای مهارت های ذهنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مضرات استفاده مکرر از GPS برای مهارت های ذهنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید