مهم ترین مبحث اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش، عدالت تربیتی است

به گزارش همیار مشاوره، تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، مهم ترین مبحث اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش را عدالت تربیتی دانست.

مهم ترین مبحث اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش، عدالت تربیتی است

حمید طریفی حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در کمیسیون مردمی سازی آموزش و پرورش، تامین اقتصاد پایدار آموزش و ارتقای صلاحیت های حرفه ای معلمان در سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش گفت: مهم ترین مبحث این اجلاس مقوله عدالت تربیتی است و توجه به دانش آموزان استثنایی نماد این عدالت است. شما مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور مسئول مدارس استثنایی منطقه ها خود نیز هستید. بنابراین ضروری است هر فعالیتی در مدارس عادی انجام می دهید در مدارس استثنایی نیز انجام دهید.

عبدی: اهتمام مدیران باید به مدرسه محوری معطوف باشد

علیرضا عبدی، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور نیز در ادامه جلسه این کمیسیون گفت: نهضت سوادآموزی از اجزای نظام آموزش و پرورش کشور است. در بعضی موارد شاهد هستیم که نهضت سوادآموزی را جدای از بدنه آموزش و پرورش می پندارند؛ در حالی که نهضت از بدنه آموزش و پرورش است و باید این نگاه در همه موارد از جمله حمایت های اقتصادی مستتر باشد.

وی اضافه کرد: مدیران کل آموزش و پرورش استان ها در راستای تحقق عدالت آموزشی و تربیتی، صاحب کرسی محسوب میشوند و این نگاه باید درباره نهضت سوادآموزی نیز در اقصی نقاط کشور وجود داشته باشد.

عبدی ادامه داد: ضروری است در شورای عالی سواد، استان ها جدی گرفته شوند چرا که در بعضی موارد در استان های کشور با این نگاه و جدیت کارهای مهمی اجرا شده است. ما به سمت مدرسه محوری پیش می رویم و توجه و اهتمام شما مدیران و روسای کل نیز باید به مدرسه محوری معطوف باشد.

عبداللهی: سیاست محوری ما ساماندهی مدارس سنگی و کانسکی است

مجید عبداللهی معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز در کمیسیون مردمی سازی آموزش و پرورش، تامین اقتصاد پایدار آموزش و ارتقای صلاحیت های حرفه ای معلمان با تاکید بر موضوع فضای آموزشی مناسب به عنوان نخستین رسالت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، گفت: سرانه فضای آموزشی در کشور ما حدود 22/5 است که استاندارد این فضا باید حدود 30/8 باشد. نکته حائز اهمیت این است که 5 استان کشور تا کنون پایین تر از حد نصاب سرانه کشور قرار دارند و تا سرانجام سال یک استان به سرانه استاندارد کشور خواهد رسید.

وی شرح داد: ما در بحث تعمیرات کلی فضاهای آموزشی عهده دار مسئولیت هستیم. همانطور که در سیل اخیر شاهد بودیم، چندین مدرسه با آسیب روبرو شدند و ما در این زمینه وارد عمل شده ایم.

عبداللهی اضافه کرد: با توجه به تاکید وزیر محترم آموزش و پرورش در مبحث نوسازی سرویس های بهداشتی و آبخوری مدارس، عزم جدی داشتیم و به زودی حدود 4 هزار چشمه سرویس بهداشتی تحویل خواهیم داد.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور تاکید نمود: یکی دیگر از سیاست های محوری ما ساماندهی مدارس سنگی و کانسکی است که در ماه های اخیر 11هزار و 260 مدارس کانسکی ساماندهی خواهند شد.

حسینی: بچه های منطقه ها محروم باید محور اصلی فعالیت های ما باشند

در سرانجام این کمیسیون نیز سیدمحمدحسین حسینی، مدیرکل دفتر پیش دبستانی و دبستانی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اصل دسترسی برابر همه اقشار جامعه به امکانات، گفت: عدالت آموزشی برای پیشرفت کشور اصل اساسی است.

وی اضافه کرد: ما مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور با اعتبار تخصص و تجربه و دانش خود در اجلاس حضور داریم. می دانیم که باید برای پیشرفت جامعه همه اقشار اجتماع به مدرسه بیایند و از امکان تحصیل برخوردار باشند و در این میان بچه های منطقه ها محروم باید محور اصلی فعالیت های ما باشند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "مهم ترین مبحث اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش، عدالت تربیتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین مبحث اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش، عدالت تربیتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید