وزیرخارجه آلمان وارد اسلام آباد شد

به گزارش همیار مشاوره، هایکو ماس وزیر امورخارجه آلمان امروز پنجشنبه در یک سفر از پیش مشخص نشده وارد اسلام آباد شد و با همتای پاکستانی خود ملاقات کرد.

وزیرخارجه آلمان وارد اسلام آباد شد

از منابع رسمی پاکستان، هایکو ماس که قرار است به افغانستان سفر کند، توقف کوتاهی و البته غیرمنتظره در اسلام آباد داشت و با حضور در وزارت امور خارجه پاکستان با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه این کشور ملاقات کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد: وزیران امور خارجه دو کشور درباره روابط دوجانبه، تحولات منطقه از جمله شرایط افغانستان و مسائل بین المللی گفتگو کردند.

در این بیانیه آمده است: قریشی همتای آلمانی خود را در جریان کوشش پاکستان برای یاری به پیشبرد فرایند صلح افغانستان و حمایت قاطع از راهکارهای سیاسی برای حل مسئله این کشور، قرار داد.

وزیر امور خارجه پاکستان نسبت به کوشش عناصر خرابکار برای ضربه زدن به کوشش های صلح افغانستان هشدار داد و اضافه کرد: پیشرفت مداوم احزاب افغانستان در جهت توافق سیاسی با مذاکره مورد تأکید است و باید تمام کوشش ها برای کاهش خشونت منجر به آتش بس انجام گردد.

وی بر خروج مسئولانه نیروهای خارجی از افغانستان تاکید نمود و گفت: تمام ذینفعان در افغانستان باید به طور سازنده برای رسیدن به یک راه چاره سیاسی فراگیر و جامع به وسیله یک فرایند تحت مالکیت افغانستان و به رهبری مردم این کشور مشارکت نمایند.

شاه محمود قریشی گفت: صلح در افغانستان منافع قابل توجه دیگری از جمله افزایش تجارت و ارتباط منطقه ای را به همراه خواهد داشت.

این دومین سفر رسمی هایکو ماس به پاکستان از اسفندماه 1397 محسوب می گردد. وزیر امور خارجه آلمان قرار است اسلام آباد را به مقصد کابل پایتخت افغانستان ترک کند.

وزیر امور خارجه پاکستان 22 فروردین سال جاری با هدف تعمیق مناسبات تجاری-دفاعی با آلمان و ملاقات با مقام های بلندپایه این کشور، به برلین سفر کرد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "وزیرخارجه آلمان وارد اسلام آباد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیرخارجه آلمان وارد اسلام آباد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید