کلانشهرها تا انتها سال تحت پوشش اینترنت VDSL قرار می گیرند

به گزارش همیار مشاوره، مجید صدری در تبادل نظر با خبرنگاران، با اشاره به برنامه ریزی در دست انجام برای ارتقای تکنولوژی ADSL به VDSL گفت: با توجه به قولی که به وزیر ارتباطات داده ایم حداکثر تا اواسط خردادماه 550 هزار خط اینترنت VDSL در تهران و قم دایر می گردد.

کلانشهرها تا انتها سال تحت پوشش اینترنت VDSL قرار می گیرند

وی با بیان اینکه کار مقدماتی اجرای این پروژه اجرا شده و در بعضی مراکز مخابراتی نیز واگذاری این سرویس به متقاضیان شروع شده است، گفت: تا به امروز برای 248 هزار مشترک، ظرفیت اینترنت VDSL دایر نموده ایم که 62 هزار خط نیز واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه واگذاری به متقاضیان ارتقای خط ADSL به VDSL به سرعت در حال اجرا است، گفت: در حال اضافه نمودن تجهیزات این سرویس در قم و تهران هستیم و پیش بینی می کنیم تا سرانجام اردیبهشت ماه و حداکثر تا اواسط خردادماه به عدد دایری 550 هزار خط VDSL برسیم.

صدری با بیان اینکه این سرویس، دسترسی به میانگین سرعت 40 مگابیتی را برای کاربران محقق می نماید، ادامه داد: سرویس ADSL میانگین سرعت 10 مگابیت را برای کاربر محقق می کرد اما سرویس VDSL روی همان بستر سیم مسی و با تکنولوژی جدید، حداقل سرعتی 4 برابر را برای کاربر ارائه می دهد. حتی تست های ما نشان می دهد که در بعضی مناطق تهران این سرعت تا 70 مگابیت هم می رسد که البته به میزان فاصله تا مراکز مخابراتی و سایر شرایط بستگی دارد.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای سرویس اینترنت خانگی ADSL و تغییر آن به VDSL احتیاجمند سرمایه گذاری وسیعی است، اضافه نمود: مطابق برنامه ریزی، سعی مان بر این است که تا سرانجام سال جاری کلانشهرها و شهرهای عظیم کشور، تحت پوشش نسل جدید اینترنت خانگی (VDSL) قرار گیرد تا شاهد رضایتمندی مشترکان در دریافت خدمات باشیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه مردم هزینه بابت ارتقای سرویس ADSL به VDSL پرداخت نمی نمایند، ادامه داد: تلاشمان این است که بابت این ارتقای تکنولوژی هزینه مازادی از مشترکان دریافت نکنیم و به همین خاطر حتی قیمت بسته های انتخابی مشترک نیز با قیمت بسته های ADSL تقریباً یکسان است و تنها مشترک باید هزینه ای بابت تغییر مودم پرداخت کند.

صدری اضافه نمود: امکان خرید مودم به صورت نقدی و اقساطی (6 ماهه و یا یکساله) برای متقاضیان فراهم است که این مودم ها در دو نوع قیمت حدود 350 هزار تومان و 550 هزار تومان عرضه می گردد.

وی گفت: سرویس VDSL در مناطق مختلف مخابرات تهران و با توجه به امکانات مورد احتیاج، ارائه و در شرایط فعلی تنها به مشترکان شرکت مخابرات ایران واگذار می گردد. مراجعه حضوری برای دریافت این سرویس پذیرفتنی نیست و متقاضیان باید درخواست خود را به صورت ثبت نام غیرحضوری اعلام نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کلانشهرها تا انتها سال تحت پوشش اینترنت VDSL قرار می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلانشهرها تا انتها سال تحت پوشش اینترنت VDSL قرار می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید