کوفته کباب ترکی رو با این دستور امتحان کن!

به گزارش همیار مشاوره، کوفته کباب ترکی یکی از غذاهای معروف کشور ترکیه است. اصلا شباهتی به کوفته های کشور ما ندارد. ولی در کباب بودن آن شکی نیست! اگر دوست دارید یک غذای دیگر به فهرست غذاهای هفتگی یا ماهانه تان اضافه گردد این مقاله را با جان و دل بخوانید!

کوفته کباب ترکی رو با این دستور امتحان کن!

به گزارش راهنماتو، آشپزی در کشور ترکیه شباهت زیادی به طبع و سلیقه ما ایرانی ها دارد. انواع و اقسام غذاهای خوشمزه دارند که باب دل ما هم هستند.

کوفته کباب خیلی ساده و راحت و در عین حال سریع درست می گردد. آن را می توانید هم با برنج سرو کنید و هم به صورت لقمه ای با نان لواش و پیاز آماده نموده و نوش جان بفرمایید.

مواد لازم:

ماده غذاییمیزان
گوشت چرخ نموده

200 گرم

گوجه فرنگی

3 عدد

پیاز

2 عدد

آرد سوخاری

2 قاشق غذاخوری

جعفری ساطوری شده

2 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و سماق

به میزان لازم

به مرحله مجذوب کننده آماده سازی رسیدید!

پیازها را با رنده ریز خوب له کنید. اثری از آنها پیدا نباشد! اصلا خوشایند نیست وسط کباب، پیاز آن معین باشد! گوشت چرخ نموده را با پیاز، جعفری ساطوری شده، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه، سماق و آرد سوخاری خوب ورز بدهید. نکته قابل توجه همینجاست! باید این مواد کاملا به خورد هم بروند و یکی بشوند. وقتی حسابی از کت و کول افتادید یعنی آماده است! آن را به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید تا طعم ها در هم ادغام بشوند!

در یک تابه روغن بریزید و روی گاز قرار بدهید. حرارت را بالا ببرید. روغن که داغ شد از مایه گوشتی به مقدار یک گردو در دستتان بگیرید و به شکل بیضی آنها در بیاورید. این کباب نه گرد است نه مستطیل، کباب های کوچک بیضی شکل! آنها را در روغن قرار بدهید و خوب همه طرفش را سرخ کنید. وقتی همه کوفته کباب ها سرخ شدند و از تابه خارج کردید نوبت درست کردن سس کوفته می رسد.

در همان تابه میزانی پیاز رنده شده تفت بدهید و بعد از مدتی گوجه فرنگی ها را که به شکل پوره درآوردید اضافه کنید. آب گوجه ها که کشیده شد رب را به آن اضافه کنید. باید رنگ رب خوب باز گردد. نمک، فلفل سیاه و زردچوبه بزنید و بعد شعله گاز را خاموش کنید.

سس کوفته کباب شما هم حاضر است. به همراه برنج یا نان لواش نوش جان بفرمایید که طعمی بی نظیر دارد.

منبع: فرارو

به "کوفته کباب ترکی رو با این دستور امتحان کن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوفته کباب ترکی رو با این دستور امتحان کن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید