گفت وگوی تلفنی سلطان عمان و پوتین ، اولین بار در تاریخ دو کشور

به گزارش همیار مشاوره، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه صبح امروز (پنجشنبه) با هیثم بن طارق سلطان عمان تماس تلفنی برقرار کرد که اولین تماس تلفنی بین سلطان عمان و رئیس جمهور روسیه از زمان برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور است.

گفت وگوی تلفنی سلطان عمان و پوتین ، اولین بار در تاریخ دو کشور

سلطان عمان و رئیس جمهور روسیه برای اولین بار در تاریخ برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور بصورت تلفنی گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه صبح امروز (پنجشنبه) با هیثم بن طارق سلطان عمان تماس تلفنی برقرار کرد که اولین تماس تلفنی بین سلطان عمان و رئیس جمهور روسیه از زمان برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور است.

خبرگزاری عمان با اشاره به اینکه در این تماس تلفنی طرفین درباره بسیاری از موضوعات مورد علاقه مشترک گفت و گو کردند، افزود: پوتین و هیثم بن طارق در خصوص تعدادی از مسائل منطقه ای و بین المللی مورد علاقه مشترک گفتگو کردند.

شبکه روسیه الیوم نیز گزارش داد که این، اولین تماس در این سطح از زمان برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور است و دو طرف برای توسعه چشم اندازهای همکاری دوجانبه توافق کردند.

بر اساس اعلام این شبکه روسی در بیانیه کاخ کرملین آمده است که این گفت و گو بر اهمیت توسعه همکاری های تجاری و مالی بین مسقط و مسکو و اجرای پروژه های مشترک با سود متقابل از جمله در بخش حمل و نقل و لجستیک متمرکز بوده است.

بر اساس اطلاعات اعلام شده از سوی وزارت امور خارجه عمان، روابط دیپلماتیک بین مسقط و مسکو در 26 سپتامبر 1985 برقرار شد.

عمان در سال 1991 رسما روسیه را به عنوان وارث قانونی اتحاد جماهیر شوروی به رسمیت شناخت و از آن موقع تا کنون شریک مهمی برای عمان بوده است.

به نوشته خبرگزاری رسمی عمان پیشتر میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه در 23 فوریه به عمان سفر کرد و با بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان رایزنی های سیاسی انجام داد.

به گزارش این خبرگزاری، در آن موقع البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان و بوگدانوف به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا، زمینه های همکاری دوجانبه را آنالیز و در خصوص تعدادی از مسائل منطقه ای و بین المللی گفتگو کردند.

منبع: عصر ایران

به "گفت وگوی تلفنی سلطان عمان و پوتین ، اولین بار در تاریخ دو کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی سلطان عمان و پوتین ، اولین بار در تاریخ دو کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید